Chcemy Uber i Taxify - społeczność przeciwko protestom taksówkarzy

Taksówki, Chcemy Taxify społeczność przeciwko protestom taksówkarzy - zdjęcie, fotografia

Pierwszy post na tej stronie pojawił się 1,5 miesiąca temu a już profil lubi ponad 1700 użytkowników Facebook-a. "Chcemy Ubera i Taxify w Polsce - Pasażerowie" to odpowiedź na próby walki taksówkarzy z ich zdaniem nielegalnymi przewoźnikami. 

Zrzeszona społeczność konkretnie wyjaśnia dlaczego woli prywatnych przewoźników od korporacji TAXI. 

- W listopadzie kierowcy taxi oznajmili, że w styczniu zablokują centrum Warszawy w godzinach szczytu. Co to znaczy? Wszyscy wiemy. PARALIŻ KOMUNIKACYJNY. Jaki jest odczyt pasażera oraz efekt takich działań typowego taksówkarza? Wytłumaczmy im to - piszą autorzy fejsbukowego profilu i przedstawiają "swój" punkt widzenia:

 

 

Źródło: FB

 

Chcemy Uber i Taxify - społeczność przeciwko protestom taksówkarzy komentarze opinie

  • gość 2018-12-13 08:37:42

    Bardzo dobrze, że społeczeństwo się włącza nie będą taksówkarze dyktować czym pasażerowie będą jeździć. Mi nikt nie zabroni z opti taxi auta zamawiać bo nie ma prawa. A taksówkarze sami sobie biedy narobili za swoje horrendalne stawki.

  • Wojtek - niezalogowany 2018-12-13 09:07:50

    Byłym wiernym fanem Ubera dopoki nie przewiózł mnie pod prąd w godzinach szczytu Witalyj z Dombasu...

  • Gość - niezalogowany 2018-12-13 09:14:36

    Ostatnio rozmawiałem z kierowca ubera młody chłopak, mówił że robi papiery na taxi i ze uber to nie wypal...

  • Były uber - niezalogowany 2018-12-13 09:23:36

    Prawda jest taka że w uberze jest taka rotacja kierowców że nikt tego dobrze nie ogarnia. Wykorzystują ludzi ile się da. Niby mają dobre zarobki dawać a suma sumarum wychodzi że jest wielki c***... A najlepsze w tym wszystkim jest to że cała patologia która jeździła taksówkami przeniosła się do Ubera... Ciągle Wozimy pijanych naćpanych boisz się o własne życie... Sam zrobiłem licencję Taxi teraz jeżdżę legalnie i pracuję dla siebie a nie napycham kieszenie firmie... która jest bardzo dobra dopóki cię itd nie złapie i wtedy mają cię w dupie...

  • Krak - niezalogowany 2018-12-13 09:26:27

    Przecież to proste,że uber i taxify zostanie.Nie było chyba nawet takego postulatu by go zakazać.Jedyna różnica to fakt,że odpadną janusze bez języka polskiego,kryminaliści,geałciciele i tumany co nie potrafią zdobyć licencji taxi.

  • Krak - niezalogowany 2018-12-13 09:27:07

    Przecież to proste,że uber i taxify zostanie.Nie było chyba nawet takego postulatu by go zakazać.Jedyna różnica to fakt,że odpadną janusze bez języka polskiego,kryminaliści,geałciciele i tumany co nie potrafią zdobyć licencji taxi.

  • Gośćmichal - niezalogowany 2018-12-13 09:39:29

    Czy ktoś się zastanowił, co będzie jak na rynku pozostanie TYLKO ten stwór uber i tacie ? To wam napiszę. Właściciele przestaną dokładać pieniążki do interesu i powiedzą , czas na zarobek . Przejazd nie będzie kosztował 1.4 za km, tylko 10 zł!!!!!!!!!! Oni nie mają regulacji stawki !!!!!!! Taxi MA UREGULOWANA STAWKE . NIE MOŻE jechać w godzinach szczytu na innej stawce niż ma to w cenniku . TE STWORY MAJA ZMIENNA STAWKE I NIKT NIE MA NA TO WPLYWU !!!! KUZWA ZASTANOWCIE SIE DO CZEGO CHCECIE DOPROWADZIC . UBER I TATIFY TO DLUGO FALOWA INWESTYCJA . POWOLI WYKANCZA LOKALNE TAXI !!!!!! NASTEPNIE POWIE SPRAWDZAM I CHCE ZWROT ZAINWESTOWANYCH PIENIEDZY .

  • gość 2018-12-13 09:47:16

    Żeby było do końca rzetelnie, należałoby przedstawić stanowisko stowarzyszeń Taksówkarskich. Taksówkarze walczą o przestrzeganie prawa na rynku przewozu osób. Kiedy podwykonawcy firmy budującej trasę szybkiego ruchu, nikt nie krzyczał że nie będzie jeździł tą drogą. Kiedy rolnicy blokowali drogi, nikt nie krzyczał że nie kupi ziemniaków. Moim zdaniem przywołany przez Redakcję FP jest sponsorowany przez organizacje czerpiące zyski z tego procederu. Gdyby kierowcy firm przewozowych realizowali uzsługi zgodnie z przepisami, nie było by mandatów i kar nakładanych na tychże kierowców przez ITD, Policję, Kontrolę Skarbowa czy nawet Straż Graniczną. Zachęcam redakcje do kontaktu z przedstawicielami środowisk taksówkarskich.

  • Wilku - niezalogowany 2018-12-13 10:29:07

    Kazdy inteligentny kierowca taxify i ubera robi papiery legalizuje sie i przesiada sie na Taxi zeby godnie zyc. Zostaja tylko Ukraincy i Turcy co pracuja za stawke 10zl/h. Jakie licencje jakie dzialanosci Ci ludzie nie maja pojecia o czym mowia. Wystarczy spojrzec na dostawciw UberEats. Czy oni tez odprowadzaja podatki??? Moja swoje dzialanosci gospodarcze i czy wogole sa legalnie w Polsce??? Jakby zostalo samo Taxify i Uber na rynku cene podniesli by trzykrotnie w gore zeby odrobic straty ktore caly czas rozna. Jestem za uczciwa konkurencja niech kazdy jezdzi na tych samych warunkach, niech rzad zniesie i odda kase za licencje taxi. Czym one sluza? Brakuje sluzb kontrolujacych ten rynek i to cala Polska

  • Gość - niezalogowany 2018-12-13 10:35:52

    Wiecie ile kosztuje przejazd uberem w Rzymie-drożej o ok.50% niż taxi, a wiecie dlaczego? Bo tam uber działa bez omijania przepisów, z kasą fiskalną I z ubezpieczeniami spolecznymi, I jeszcze w pewnych momentach zwyzki robi. Podobnie jest w Dubaju. Taxifaja w Kenii jest droższe niż pozostałości po taksówkach, i jeszcze aplikacja oszukuje bardzo znacząco na cenach, pokazuje przed kursem np. 100 szylingow a do zaplacenia 150. To nie jest takie piękne, jak zniszczą rynek taxi dopingiem cenowym podyktuja swoje warunki.

  • Gość - niezalogowany 2018-12-13 10:36:16

    kierowcą nie podlegającym jakimkolwiek przepisom dotyczącyLudzie popierający uber taxifę i tym podobne firmy kompletnie nie zdają sobie sprawy z konsekwencji swoich działań. Do sądu w Polsce co roku wpływa kilkaset wniosków, w których oskarżonymi są nielegalni przewoźnicy. A powodami -ich klienci którzy oskarżyli kierowców o oszustwa (W rodzaju zawyżone opłaty za przejazd) czy wypadki (ostatnio nawet kierowca Ubera dopuścił się próby gwałtu). I często wnoszący sprawę przegrywa, bo jechał z kierowcą nie podlegającym jakimkolwiek przepisom dotyczącym przewozu osób. Czyli- w opinii sądu -jechał prywatnie, więc nie miał prawa nawet domagać się gratyfikacji za poniesione szkody. Klienci nielegalnych firm przewozowych sami strzelają sobie w stopę.

  • Gość - niezalogowany 2018-12-13 10:42:30

    W całej walce taksówkarzy nie chodzi o likwidację Ubera. Chodzi o legalizacji. Niech każdego obowiązują takie same przepisy. Jeżeli prawo polskie wymaga:licencji, badań. egzaminu na topografie miasta, kas, taksometr ów. to niech wszyscy tego przestrzegają. Wtedy my klienci zobaczymy z kim będziemy jeździć. Ja osobiście myślę że wiele osób wróci do taksówek, które wcale nie są drogie. Jeśli "nielegalni" Pr, ewoźnicy zaczną płacić składki do ZUS oraz podatek to, albo znikną z ulic albo zrobią takie ceny że przestaną ludzie narzekać na ceny taksówek. Czy zwykły Kowalski odbierając wypłatę oddaje z niej 20%.NIE.A zniżki które kierowca daje, daje z własnego zarobku. Więc szanujmy trochę tych ludzi.

  • Gość - niezalogowany 2018-12-13 11:05:09

    Uber - najgorsze badziewie jakie może być! Jeden mało mnie nie zabił. NIGDY WIĘCEJ! Teraz tylko, albo taxi, albo komunikacja miejska.

  • Gość - niezalogowany 2018-12-13 14:03:30

    Ta grupa to fejk na zadane pytanie usunęli moje komentarze i zablokowali A jest to grupa zrobiona przez samych kierowców. Pasażerów tam prawie nie ma

  • Gość - niezalogowany 2018-12-13 15:13:19

    Nie stać cię na Taxi.Jedz komunikacja.W Krakowie dzisiaj jest darmowa

  • gość 2018-12-13 15:44:19

    We wtorek o godzinie 8:30 chciałam zamówić taksówkę w Warszawie (nie mam Ubera w tel.). 4 korporacje nie odberały telefonu przez 15 min., w 5. powiedziano, że muszę czekać...uwaga...40 min., a 6. odpowiedziała, że na Woli (bliskiej Centrum) to oni obecnie nie mają taksówek. Znajomy zamówił mi Ubera, po 10 min. Pan przyjechał i zawiózł na miejsce, za 3x mniej pieniędzy. Dziękuję.

  • Jar - niezalogowany 2018-12-13 15:59:22

    Bylem zlotowa i powiem tak sa to ludzie na emeryturach policyjnych bynajmiej 70% nie placa zus tylko zdrowotne nie placa podatku bo wolna kwota obowiazuje tylko zdrowotne i sa poletatowcami a jezdza 13 godzin moze by tak tachografy im zainstalowac zeby kazdzy wiedzial kiedy zjechac jezdza starymi trupami bo sie nie boja bo w Policji znajomi to daruja ze przegladu nie ma w gdansku nie ma egzaminow to i licencji nie ma jest licencja na samochod a nie na osobe przyjezdzaja z kartuz z koscierzyny nie znaja miasta ale oczywiscie gadaja ze sa licecjonowani bzdura i tyle to jest zbieranina.nierobow i nie jest to zawod ktory powinien byc ochraniany bo znam inne zawody ktore powinny miec ochrone a jak nie pasuje zlotowa to do stoczni

  • Gość - niezalogowany 2018-12-13 17:08:15

    Czyli już pracujesz w stoczni....

  • Grzegorz - niezalogowany 2018-12-13 19:42:40

    Coś Wam powiem. Z punktu widzenia taksówkarza z Wrocławia. Jeździłem tylko w uberze i taxify, głównie z tego powodu że nie pilnuje mnie żaden dyspozytor, czy inny pociotek, który zadzwoni i wciśnie mi kurs którego nie chce. Nie chcę - nie biorę. Druga sprawa: widzę gdzie dokładnie stoi klient, jadę tam. Nie musi mi tłumaczyć gdzie chce dojechać, bo zaznaczył też miejsce docelowe co do metra. Wiozę go tam i nie ma zbędnego gadania. Kurs wylicza aplikacja. Jeśli pojadę naokoło, klient zgłasza reklamacje i odzyskuje w ciągu kilku dni różnice. Piękne! (Względem pasażera i mnie taryfiarza). Teraz tak. Okazało się że to wg naszego prawa nielegalne. Wziąłem sprawy w swoje ręce. Zrobiłem topografię, licencje, badania psychologiczne i mam orzeczenie lekarskie - ogólnie całą masę potrzebnych papierów. Koguta na dachu, taksometr, nry boczne itp. teraz jeżdżę legalnie Taxify i mogę stać na postojach, co zwiększa szanse na zarobek ;) mozna? Można. Polecam tą praktykę. A co do głupich pytań cierpow jak synchronizować cenę wyliczona przez Taxify, z tą na taksometr że? Otóż jeśli wychodzi 30 wg taksometra, a np 21.50 wg txfy, ustawiacie cenę umowna. I po kłopocie. Zadowolona skarbówka, txfy, ja, klient. Pozdrawiam.

  • Kato - niezalogowany 2018-12-14 01:57:11

    Dlaczego uber nie zrobi licencji taxi i bedzie jeździł zgodnie z polskim prawem.klienci. jadac z uberem zabieraja kierowcy 25 procent jego ciezko zarobionych pieniedzy.

  • Gość - niezalogowany 2018-12-14 04:12:38

    Lepiej się PRZYZNAJCIE ile RAZY " WAS " uBOTY przeleciały na KASĘ

  • Gość - niezalogowany 2018-12-14 05:39:39

    Mnie na kase przelecialy wlasnie taxi. Poza tym na taxi czekam 20 min, ubera mam w 5. Taxi wyzwal mnie jak nie mialam drobnych, korpo nic nie zrobila.

  • Gość - niezalogowany 2018-12-14 09:05:19

    To może zastąpić lekarzy znachorami będzie taniej dla pacjenta.A urzędników menelami bo im wystarczy na najtańszą flaszkę dać i też będą siedzieć 8 godzin w biurze. Te wszystkie ubery jeżdżą taniej niż taksówki 20lat wstecz kiedy ZUS kosztował 260zł a nie 1200zł litr benzyny 2zł a gazu 40groszy a chleb duży 1,60zł a nie 6zł

  • Gość - niezalogowany 2018-12-14 10:14:35

    Uber i taxify !!!???? Zycze powodzenia wszystkim pasazera !!!! Gdyz wiezie ich Witali lub Andrejew ktory niezna przepisow bo kupil prawko na ukrainie . Auta jezdza juz wszystkie (zlomy ) zdaza sie normalne auto skoda fabia

  • Gość - niezalogowany 2018-12-14 12:22:06

    Ja jezdze w taxify jako kierowca w krakowie. Srednia cena kursu to 13 złotych. 40 godzin tygodniowo 7 dni w tygodniu. Place ZUS, us , księgowa , VAT, leasing itp. Zostaję 1000 zlotych. Auto mam nowe w dieslu pali 7 litrów w mieście. Taxify to jakiś żart. Mam nadzieje ze podniosą ceny i nie wiem czym sie tak zachwycające teraz rozumiem dlaczego taxi tyle kasuje co wy myślicie ze to wszystko za darmo, kupcie sobie rower będzie taniej. Mam nadzieje ze ceny podniosa szybko i ze skończą z tymi smiesznymi stawkami. I jeszcze do tego czytam ze ludzie sie potrafią upomnieć ze zapłacili 18 zamiast 12. Śmieszni .....a ja za 12 musze jechać po klienta 3km z klientem 5 i jeszcze wrócić z zadupia gdzieś gdzie dostane kurs.

  • Klient Uber Taxify MyTaxi i Na - niezalogowany 2018-12-14 16:41:04

    Jako świadomy facet lubie samemu wyciagać wnioski i wyrabiać sobie zdanie dlatego lubie korzystać z rożnych produktów bądź usług i czytać regulaminy i składy np na żywności ;) Miałem okazje jechać z kierowcami Ubera czy Taxify oraz z Naszymi Polskimi Taxi Korpo lub Niezrzeszonymi i znimi rozmawiać jak to im sie opłaca i co myślą o konkurencji zarówno jednych i drugich. Moje wnioski sa nastepujące po pierwsze: Uber czy Taxify jest tańsze bo dopłacają kierowcą do kursów podobnie jak My Taxi z tą różnicą że MyTaxi współpracuje tylko z licencjonowanymi taksówkarzami i zarówno u jednych i drugich jest to inwestycja by pozyskać klientów i działa w MyTaxi kierowca ma płacone tyle co wyjdzie na taksometrze a w Uber niestety ale wychodzi im słabiej chociaż coraz czesciej wychodzi z ruchomym mnożnikiem wiecej niż z taksometru by wyszło normalnie wiec to sie chyba wyrównuje kierowcy ale jednak róznice zarobkowe pojawiaja sie wtedy jak policzymy ile zostanie im na koniec mc czyli jakie koszta poniesli a tu Zusy Ubezpieczenia Oc Ac Nw i zwyżki na taxi oraz spadek wartosci auta przy sprzedazy jest znaczacy w ostatecznym rachunku. Taxify zauważyłem że sa tańsi niż Uber ale moim zdaniem wynika to z faktu że dopiero zaczeli inwestowac i ich na to stac a Uber niby działa prężnie ale z tego co wyczytałem liczy ogromne straty to moje osobiste zdanie. Jadac z Naszymi Taksowkarzami Polskimi dowiedziałem sie od Młodych, że na małym Zusie sie jeszcze jakoś opłaca ale po 2 latach jak dojdzie 700zl mc na cały Zus i inwestycja w kolejne auto to już bardzo słabo nawet dla kogos kto jest singlem i problemem jest tu Nasze złodziejskie państwo oraz jak by niemowic nie uczciwa konkurencja dlatego ze jednak taksowkarz musial pokonac te wszystkie bariery jakimi sa licencje egzaminy oplaty skrocone przeglady na nowym aucie zalozenie DG inwestycja w nowe auto oplaty zwiazane z firma a tu wchodzi sobie inny przewoznik i mowi mamy gdzies Wasze zasady my przekupimy klientow was udupimy i jeszcze rzadamy by Nas zaakceptowac troche bardzo to niefair to jak ja bym sobie postawił bude obok sklepu alkoholowego ktory ma koncesje i reguluje ich prawo a ja bym zaczał sprzedawać swój bimber i znalazł bym swoich konsumentów i krzyczał że wolny rynek itp albo wymyślił apke do zamawiania autobusów i od teraz każdy moze kupic autobus i wozic ludzi bo ludzie chca. No absurd. Takie ceny sa u taksowkarzy bo Panstwo i inne koszty ich do tego zmuszaja. Ja wiem ze wiekszosc ludzi niepotrafi myslec abstrakcyjnie i sami piluja galaz na ktorej siedza i gdzies maja jak to wszystko dziala On chce zarabiac jak najwiecej a placic jak najmniej. Podsumowujac niech Uber wezmie przykład z My Taxi i zacznie wspolpracowac z kierowcami zgodnie z prawem obowiazujacym w tym kraju a jak sie nie podoba to do siebie wracac. Zyjmy i sajmy zyc innym bo takie pazerne myslenie szkodzi wszystkim.

  • Gość - niezalogowany 2018-12-15 10:40:51

    Każda konkurencja podnosi jakość bez względnie czy to w usługach czy produktach.Jest tylko jeden warunek musi być uczciwa. W tym konkretnym przypadku takie firmy jak uber nie mają nic wspólnego z uczciwością .Lobby z nieograniczonymi środkami robią ludziom wodę z mózgu.Bo jak nazwać to że użytkownicy tej aplikacji akceptują kierowców z kropkami w konciku oka. Akceptują ludzi którzy przychodzą przyjeżdżają znikąd bez dokumentów uprawnień prawa jazdy.(ew zakup na ukrainie to równowartość800PLN. umiejętności posługiwania sie jezykiem Polskim lub innym niż pakistanski ukraiński itp itd.bez sprawdzonej przeszłości ..(przestępcy) ....ludzie którym jest wszystko jendo którzy mają w głębokim poszanowaniu przepisy i zasady ruchu drogowego.przecież są anonimowi i bezkarni ...dzieci za kółkiem bo jak nazwać młodego 20letniego ukrainca jako kierowcę ...Woda z mózgu ?? To chyba za delikatnie powiedziane to jest cos gorszego i bardziej śmierdzącego

  • Gość - niezalogowany 2018-12-15 10:41:59

    Każda konkurencja podnosi jakość bez względnie czy to w usługach czy produktach.Jest tylko jeden warunek musi być uczciwa. W tym konkretnym przypadku takie firmy jak uber nie mają nic wspólnego z uczciwością .Lobby z nieograniczonymi środkami robią ludziom wodę z mózgu.Bo jak nazwać to że użytkownicy tej aplikacji akceptują kierowców z kropkami w konciku oka. Akceptują ludzi którzy przychodzą przyjeżdżają znikąd bez dokumentów uprawnień prawa jazdy.(ew zakup na ukrainie to równowartość800PLN. umiejętności posługiwania sie jezykiem Polskim lub innym niż pakistanski ukraiński itp itd.bez sprawdzonej przeszłości ..(przestępcy) ....ludzie którym jest wszystko jendo którzy mają w głębokim poszanowaniu przepisy i zasady ruchu drogowego.przecież są anonimowi i bezkarni ...dzieci za kółkiem bo jak nazwać młodego 20letniego ukrainca jako kierowcę ...Woda z mózgu ?? To chyba za delikatnie powiedziane to jest cos gorszego i bardziej śmierdzącego

  • Lays - niezalogowany 2018-12-20 18:58:49

    Ci kierowcy uberów to prawo jazdy w leysach wygrali, wole normalne taxi przynajmniej kierowca wie co robi. Te ubery jeżdżą pod prad, gwałcą, rabują, oszukują.. Dziadostwo ze wschodu, z jakiegoś uzbekistanu,pakistanu,ukraińce, cholera wie co. Nigdy wiecej tego syfu. Wole taxi albo na piechote iść.

  • gość 2019-02-08 09:17:24

    Piękne jest to, że większość wypowiedzi jest niepoprawna językowo jak np. "kierowcą którym", zamiast 'kierowcom którym'. Takie wypowiedzi najczęściej krytykują taxify/ubera, więc wiadomo już że ludzie nierozumiejący postępu technologi oraz niewykształceni taksówkarze zrobią wszystko, napiszą jeszcze więcej żeby tylko zdemonizować te dwie firmy. Pozdrawiam

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Naprawy AGD pralek, zmywarek ,

Szybkie i tanie naprawy sprzętu AGD: pralki zmywarki piekarniki kuchnie elektryczne Montaż nowych urządzeń tel. 530 375 312


Zobacz ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez wio.waw.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"