Wybory samorządowe 2018, Debata prezydencka czyli prowadząca tokuje - zdjęcie, fotografia

Dzisiejsze show w radiu TOK FM prawdopodobnie przejdzie do historii… tokowania. Będzie ono przykładem „jak nie przeprowadzać debaty publicznej”.

Agata Kowalska, która prowadziła debatę została okrzyknięta „kolejną kandydatką na prezydenta Warszawy” i to przez własnych słuchaczy. Moglibyśmy rozpisywać się godzinami o stylu prowadzącej, jednak lepiej oddadzą to komentarze, które zostawili słuchacze radia TOK FM na ich profilu Facebookowym: 

Na dzisiejszej debacie pojawiło się pięciu kandydatów, byli to: Sławomir Antonik (Bezpartyjni Samorządowcy), Andrzej Rozenek (SLD Lewica Razem), Justyna Glusman (Miasto Jest Nasze), Jacek Wojciechowicz (Akcja Warszawa), Jan Śpiewak (Wygra Warszawa). Niestety nie wszyscy kandydaci zostali zaproszeni do tej debaty, np. Paweł Tanajno, który jednak znalazł sposób aby wziąć w niej udział… Żywiołowo wypowiadał się on w komentarzach na Facebookowym profilu radia TOK FM.

Tematów i pytań, które pojawiły się podczas debaty było kilkadziesiąt, jednak prowadząca skutecznie uniemożliwiała jakiemukolwiek kandydatowi na zaprezentowanie własnej opinii. Trzeba tu jednak przyznać, że Agata Kowalska była na tym polu bardzo konsekwentna, jak przystało na rzetelną dziennikarkę przerywała każdemu – po równo. Postaraliśmy się jednak wybrać najważniejsze kwestie, o których mówili kandydaci.

Sławomir Antonik: Jako motocyklista wypowiadał się na temat związany z ruchem ulicznym w Warszawie. Zaproponował motocyklistom możliwość poruszania się po buspasach. Redaktorka zauważyła, że miłośnicy dwuśladów urządzają nocne wyścigi po stolicy – odpowiedź kandydata Bezpartyjnych była jasna – takim osobom odbierałby prawo jazdy. Antonik powiedział również, że kluczem do „uzdrowienia Warszawy” jest działanie w radach miasta i radach dzielnic, prezydent powinien jedynie sprawnie zarządzać budżetem miasta.  

Andrzej Rozenek: Gdy zaczął swoją pierwszą wypowiedź, już po kilku zdaniach usłyszał od prowadzącej „nie mamy 30 minut na jedną wypowiedź”. Jego riposta była błyskawiczna - „gdyby mi pani bez końca nie przerywała moja wypowiedź byłaby znacznie krótsza.” Według Rozenka stolica powinna brać przykład z Kopenhagi lub Wiednia, w których ogranicza się ruch aut osobowych a wspiera się pieszych, rowerzystów i transport publiczny. Zwrócił on również uwagę na to, że w Moskwie są ulice szerokie na 7 pasów, a i tak tworzą się tam korki.

Justyna Glusman: Według kandydatki Ruchów Miejskich – Miasto Jest Nasze największym problemem komunikacyjnym Warszawy są zbyt szerokie ulice. Zaproponowała ona zwężanie ulic, co miałoby przekładać się na zmniejszanie korków. J. Glusman zwróciła również uwagę na to, że kierowcy samochodów osobowych parkują „gdzie popadnie” i zapowiedziała radykalną walkę z tym procederem.  Cóż… Gdyby w Warszawie nie stawiano miliona słupków, przez które kierowcy nie mają gdzie parkować, a także zadbano o odpowiednią ilość miejsc parkingowych być może nie byłoby takiego problemu.

Jacek Wojciechowicz: Zwrócił on uwagę, że jego konkurenci tacy jak Jan Śpiewak czy Andrzej Rozenek nie mają żadnego doświadczenia jeśli chodzi o samorząd i zarzucił im „teoretyczne dywagacje”. Chciał on w ten sposób pokazać, że on jako wiceprezydent z problemami stolicy spotykał się codziennie przez 20 lat i wie jak je rozwiązywać. Wojciechowicz podkreślił także, że sprawy komunikacji miejskiej nie powinny być polem do walki ideologicznej, a tak nazwał bitwę między zwolennikami aut osobowych a rowerzystami.

Jan Śpiewak: Stwierdził, że w przeciwieństwie do Jacka Wojciechowicza – stoi on po stronie mieszkańców, a nie deweloperów. Według J. Śpiewaka obecna prezydent Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz swoim działaniem sama stworzyła jednego z głównych kandydatów w tych wyborach – Patryka Jakiego. Stowarzyszenia takie jak Miasto Jest Naszego, którego wieloletnim liderem był właśnie Jan Śpiewak, musiały toczyć nieustanne boje z głównymi aktorami warszawskiej reprywatyzacji, jednak to właśnie Patryk Jaki po stworzeniu Komisji Reprywatyzacyjnej jest postrzegany w Polsce jako główny symbol przeciwstawienia się mafii, z którą poprzednia pani prezydent sobie nie poradziła.

NASZ KOMENTARZ

Debata prezydencka powinna być miejscem, gdzie kandydaci prezentują swoje poglądy i pomysły na Warszawę. Niestety, styl prowadzenia, a także fakt, że nie zostali na nią zaproszeni wszyscy kandydaci nie ułatwiły mieszkańcom stolicy wyboru, przed którym staną już w tę niedzielę. 

A może dopisać prowadzącą na listę potencjalnych kandydatów w przyszłych wyborach? Mogła Ogórek, może i Kowalska. Taki sam t o k...

Debata prezydencka w TOK FM, czyli prowadząca tokuje... komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Kampania wyborcza w

Bierzesz udział w wyborach parlamentarnych 2019 roku? Startujesz do Sejmu lub Senatu RP? To dobrze, że trafiłeś na nasze ogłoszenie. Zresztą to, że..


Zobacz ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez wio.waw.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"