
Przeprawa pieszo-rowerowa ma połączyć prawy brzeg Wisły – Pragę, z lewą stroną – Centrum. To projekt Nowego Centrum Warszawy, który ma przybliżyć dwie dzielnice i stworzyć uniwersytecko-wypoczynkową część miasta.
Do przetargu nad projektem mostu pieszo-rowerowego zgłosiło się aż 15 zainteresowanych firm, jednak ostatecznie liczba ta zmniejszyła się do 5. Wśród nich znaleźli się wykonawcy: Intop z Warszawy (89 mln 975 tys. zł brutto), Mostostal Warszawa (159 mln 442 tys. zł brutto), Strabag z siedzibą w Pruszkowie (134 mln 613 tys. zł brutto), konsorcjum firm Gülermak i Gülermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhüt (228 mln 292 tys. zł brutto), a także Budimex, który w rezultacie z kwotą (120 mln 961 tys. zł brutto) wygrał przetarg i stał się wykonawcą projektu.
Jak będzie wyglądał most?
Most będzie składać się z jednopoziomowej przeprawy, która będzie położona na siedmiu żelbetowych podporach. Po lewej stronie Wisły przeprawa się poszerzy i rozdzieli na dwie rampy przerzucone nad nadbrzeżną promenadą na wysokości chodnika Wybrzeża Kościuszkowskiego. Całość mostu będzie wykonana ze stali i zostanie pokryta farbą koloru kortenowego. Jest to specjalna stal, która charakteryzuje się podwyższoną odpornością na warunki atmosferyczne. Konstrukcja będzie miała 452 metry długości i w najszerszym punkcie będzie osiągać aż 16,9 m.
AB
Jesteś świadkiem ważnego zdarzenia lub wypadku? Napisz do nas [email protected]
Fot: ZDM
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie