„Nie świruj, idź na wybory!” Ale... weź własny długopis!

Akcja „Nie świruj, idź na wybory!” w mediach społecznościowych zatacza coraz szersze kręgi. Biorą w niej udział znane postaci ze świata kultury: Wojciech Pszoniak (ten wzbudził najwięcej kontrowersji), Janusz Gajos, Krystyna Janda, Olgierd Łukaszewicz, Robert Janowski, Zbigniew Hołdys i wielu innych. Obok zaś pojawiają się inne...

W internecie jest strona „Zabierz 3 osoby na wybory” (3osobynawybory.pl), gdzie czytamy: „To kampania zrodzona z buntu wobec rządów PiS-u. Powstała bez pieniędzy, wśród kilku znajomych, których łączy jedno: niezgoda na niesprawiedliwość. W ten sposób mówimy obecnej władzy: Dość! Wyłączamy Was! 13 października mamy szansę to zrobić i zagłosować w wyborach na opozycję. Potrzebne są nasze głosy, to oczywiste. Ale potrzebne są także głosy tych, którzy do tej pory nie chodzili na wybory - ciotki ze Skierniewic, kolegi z uczelni, sąsiadki z drugiego piętra. Jak myślisz, ile jest takich osób w Polsce, które nie głosują? 5, 10, 15 milionów? Ostatnia odpowiedź jest prawdziwa. Co drugi Polak i Polka nie idzie głosować! Wystarczy, aby każdy z nas przekonał trzy osoby do głosowania na opozycję, żeby wygrać wybory”.

Te dwie akcje rozmnażają się w internecie przez pączkowanie. Zupełnie jak 12 lat temu akcja „Zabierz babci dowód”, która przyniosła niespodziewane rezultaty, mobilizując ludzi młodych i demobilizując starszych sympatyków PiS sterowanych przez Radio Maryja.

Nic więc dziwnego, że przeciw obu akcjom ruszyła armia trolli, szarpiąc nie tylko organizatorów samej akcji, ale i jej twarze. Najwięcej oberwał Wojciech Pszoniak, któremu niestrudzony Patryk Jaki zarzucił, że szydzi z osób niepełnosprawnych.

"Ludzie, aktorzy w szczególności, robią miny. Dla przykładu słynne zdjęcie Alberta Einsteina z wystawionym językiem czy miny Miłosza, a nawet papieża. A czy to ma coś wspólnego z chorobą psychiczną? Z naśmiewaniem się z ludzi chorych? Jestem bardzo głęboko dotknięty tym, co się wydarzyło. Sam znam osoby, które zmagają się z różnymi chorobami i wiem, jak cierpią. Nie wiem za to, jak ktoś mógł pomyśleć, że ja się z tego naśmiewam" - podkreśla Pszoniak w rozmowie z dziennikiem.pl.

Ale... Psy szczekają, a karawana jedzie dalej. Badacze internetu twierdzą, że te akcje mogą bardziej zmobilizować przeciwników PiS niż niejedna kampania prowadzona przez partie. A rodzą się kolejne pomysły, np. #dlaciebietamidę. Została zorganizowana po to, aby na wybory poszły osoby LGBT, mobilizując przynajmniej jedną osobę ze swego otoczenia, która zwykle nie głosuje. Akcja skierowana jest do młodych między 18 a 24 rokiem życia, bo tylko 30 proc. z nich głosuje. Ostatnie wybryki propagandowe przeciw tzw. ideologii LGBT ze strony PiS i Kościoła niezwykle temu przedsięwzięciu sprzyjają. A jej organizatorzy, z fundacji Otwarte Idee, żartują, że ci wyszydzani wyborcy mogą mieć niezwykłą siłę rażenia: "Kaczyński uruchomił demony i one go zjedzą. Osób LGBT, w wieku wyborczym, żyje w Polsce około czterech milionów, w tym połowa to osoby biseksualne. Większość się kryje, oficjalnie nie przyznaje się do swej orientacji, ale za kotarą w lokalu wyborczym? Maski opadną i Kaczor nie uzyska ich głosu. A mógłby, gdyby wejrzał choćby w siebie..."

Do wszystkich zaś kierowana jest spontaniczna kampania na Facebooku, biorąca się z dość powszechnego podejrzenia, że PiS będzie chciał wybory sfałszować: "Weź własny długopis" - apelują internauci, przy czym instruują, aby był on nieścieralny. "I nie korzystać z żadnych pisaków w lokalu!" - przestrzega jeden z udostępniaczy. A więc?

Nie świruj, idź na wybory! I weź własny długopis!

Fot. youtube

Obejrzyj też dołączony poniżej link z youtube.pl:

https://www.youtube.com/watch?v=LdnUjqNTtjY

Reklama

„Nie świruj, idź na wybory!” Ale... weź własny długopis! komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez wio.waw.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"