Reklama

Nieuczciwi przewoźnicy nie pozostają bezkarni

Podczas pierwszego półrocza 2015 roku w Urząd m.st. Warszawy prowadził wzmożone współdziałania kontrolne przewoźników operujących na terenie m.st. Warszawy. Łącznie przeprowadzono 932 kontrole. W 354 przypadkach stwierdzono nieprawidłowości

Urząd m.st. Warszawy wspólnie z Policją, Urzędem Kontroli Skarbowej, Inspekcją Handlową, Inspekcją Transportu Drogowego oraz Strażą Miejską m.st. Warszawy nieustannie prowadzi działania kontrolne przewoźników. Mają one na celu sprawdzenie legalności prowadzenia przewozu osób samochodem osobowym i taksówką na terenie m.st. Warszawy oraz przestrzegania obowiązujących norm prawnych.

W sumie w pierwszej połowie 2015 roku w ramach współdziałań przeprowadzono 932 kontroleprzewoźników. W 38% przypadków (354) stwierdzono nieprawidłowości.

Do najczęstszych uchybień należały m.in.:
- kierowanie pojazdem przez kierowców, którzy nie zdali egzaminu z przepisów i topografii miasta (73,4%);
- wykonywanie transportu drogowego osób taksówką bez licencji (18,6%);
- wykonywanie transportu taksówką pojazdem niewpisanym do licencji;
- brak kasy fiskalnej,
- brak prawa jazdy (zatrzymane za punkty karne lub wyrokiem sądu za kierowanie pojazdem pod wpływem alkoholu).
Ponadto trzech z kontrolowanych kierowców posługiwało się podrobionym identyfikatorem, a dwóch prowadzących taksówki kierowało pojazdem pod wpływem alkoholu (kierowcy zostali zatrzymani przez funkcjonariuszy Policji).

W powyższym okresie skontrolowano również 15 taksówkarzy pod kątem nielegalnego podłączenia urządzeń wpływających na prawidłowe funkcjonowanie taksometru, tzw. „dopalacze kilometrów". W sześciu z nich stwierdzono montaż tych urządzeń.

Podczas działań kontrolnych w I półroczu stwierdzono naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym na łączną kwotę 480 000 zł.

Oprócz naruszeń ustawy o transporcie drogowym, wystawiono 312 mandatów karnych na kwotę 64 200 zł za naruszenia ustawy prawo o ruchu drogowym, przepisów karno-skarbowych i przepisów prawa miejscowego oraz skierowano 7 wniosków do Sądu o ukaranie.

Jednocześnie do dnia dzisiejszego służby kontrolne przekazały 1468 protokołów i materiałów pokontrolnych. Naruszenia zostały stwierdzone w 70,1% przypadków. W szczególności naruszenia dotyczyły przepisów prawa miejscowego. Po otrzymaniu dokumentacji pokontrolnej organ licencyjny (Prezydent m.st. Warszawy) dokonuje analizy materiału i zgodnie z przepisami ustawy o transporcie drogowym podejmuje określone działania od udzielenia przedsiębiorcy ostrzeżenia po wszczęcie postępowania administracyjnego o cofnięcie licencji włącznie.

W sumie w ramach współdziałań i zadań własnych organu licencyjnego w pierwszej połowie roku kontrolą objęto 1188 przedsiębiorców. Urząd m. st. Warszawy wygasił 40 licencji, 432 taksówkarzom udzielił ostrzeżeń i wydał 110 decyzji cofających licencję.

Oprócz tego wysłano do policji 53 „żądań ścigania" za bezprawne używanie barw i herbu m.st. Warszawy.

W miesiącach kwiecień-maj 2015 roku Urząd m.st. Warszawy przeprowadził kampanię informacyjną pod hasłem „TAXI. Sprawdź, zanim wsiądziesz". Materiały informacyjne dystrybuowane były w miejscach skupiających mieszkańców stolicy i turystów – m.in. na dworcach kolejowych, w komunikacji miejskiej, na Lotnisku Chopina, w budynkach Urzędu m.st. Warszawy i Urzędach Skarbowych.

Na plakatach, ulotkach, a także w spotach reklamowych w przystępny sposób przedstawione zostały wszystkie elementy wyróżniające licencjonowanych przewoźników, którzy mogą operować na ternie m.st. Warszawy.

Wsiadając do taksówki warto zwrócić uwagę na:

- prawidłowe oznakowanie taksówki, czyli żółto-czerwony pas (w barwach Warszawy) z numerem bocznym taksówki, pod którym powinien znajdować się herb m.st. Warszawy;
- w górnym prawym rogu przedniej szyby samochodu powinna znajdować się naklejka z hologramem, numerem licencji taksówkarza oraz numerem rejestracyjnym pojazdu;
- wewnątrz pojazdu powinien znajdować się specjalny identyfikator opatrzony hologramem, zdjęciem kierowcy oraz opisany jego imieniem i nazwiskiem;
- w lewym górnym rogu szyby tylnych prawych drzwi powinna znajdować się dwustronna tabliczka informująca po  zewnętrznej stronie szyby o cenie za 1 km w I strefie taryfowej; rewers tabliczki, widziany z siedzenia pasażera, powinien zawierać taryfę opłat.
Zawsze należy zachować paragon za wykonany przejazd – w przypadku ewentualnych niezgodności jest on podstawą do późniejszych roszczeń.

Źródło: strazmiejska.waw.pl

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do