Portfolio pracownika – wszystko, co musisz o nim wiedzieć

08/04/2018 09:48
Handel i usługi, Portfolio pracownika wszystko musisz wiedzieć - zdjęcie, fotografia

Coraz częściej zdarza się tak, że w wielu zawodach portfolio jest podstawowym elementem, który może mieć decydujący wpływ na ostateczną decyzję pracodawcy. Tak naprawdę, jeżeli uda nam się stworzyć portfolio w prawidłowy sposób, z pewnością będziemy mieli większą szansę na zdobycie wymarzonego zlecenia, czy też pracy

Po co i dla kogo jest portfolio?

Obecnie wiele ofert pracy zawiera prośbę o załączenie swojego portfolio do dokumentów aplikacyjnych.

Jak już wcześniej zostało wspomniane – potrzebne jest ono w wielu zawodach. Dzięki niemu pracodawcy sprawdzają, w jaki sposób wykonujemy swoje zadania, oceniają, jakie posiadamy umiejętności, a także – dla kogo pracowaliśmy i gdzie. Dobrze przygotowane portfolio to nasza wizytówka, dlatego powinno zostać przygotowane profesjonalnie. Warto zaznaczyć, że w dzisiejszych czasach jest ono potrzebne przede wszystkim: fotografom, grafikom, korektorom, redaktorom czy copywriterom.

Książka czy Internet?

Przyjmuje się, że portfolio może mieć wiele form, dlatego przed przystąpieniem do jego tworzenia należy zastanowić się nad tym, jaka forma lepiej się sprawdzi. Portfolio w formie książki czy może strony internetowej? Innym pomysłem może być stworzenie prezentacji albo dokumentu w formie PDF. Tak naprawdę wszystko zależy od nas oraz od tego, co chcemy zawrzeć. Przy wybieraniu odpowiedniej formy musimy pamiętać o specyfice naszego zawodu. Teksty bez większego problemu możemy umieścić w dokumencie, ale prace fotografa będą czytelniejsze na prezentacji albo stronie internetowej.

Jak stworzyć takie, które przyciągnie uwagę?

1. Jeżeli decydujesz się na zaprezentowanie swoich prac poprzez stronę internetową – pamiętaj, aby była ona przejrzysta i funkcjonalna. Im bardziej skomplikowana strona, tym mniej osób chętnych do jej przeglądania.

2. Warto pamiętać o aktualizacji, która jest niezbędna. Nie wystarczy jednorazowe umieszczenie prac. Należy je systematycznie uzupełniać.

3. Oprócz prac dołącz także kilka niezbędnych informacji o sobie. Napisz, nad czym obecnie pracujesz, jaki jest twój cel zawodowy. Dodatkowym atutem będą referencje, które skutecznie zachęcą potencjalnych pracodawców do pracy z tobą.

Portfolio pracownika – wszystko, co musisz o nim wiedzieć komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez wio.waw.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"