Skuteczność mediów społecznościowych w reklamie

Nie ma co ukrywać – firma nie może się rozwijać bez pozyskiwania nowych klientów. Pytanie zatem, gdzie znaleźć nowych odbiorców? Odpowiedź brzmi: oczywiście, że w mediach społecznościowych, właśnie tam kryje się gigantyczny potencjał konsumencki z niezliczoną ilością możliwości wpływu na decyzje zakupowe coraz nowych rzesz odbiorców, czyli przyszłych klientów! Przybliżmy więc istotę social media i ich niebagatelną rolę jako płaszczyzny dla stosowania narzędzi marketingowych.


Insight, moc przywiązania emocjonalnego

Media społecznościowe nie tylko skupiają w sobie dużą liczbę ludzi, coraz częściej zaś są tym pierwszym, co sprawdzają rano przed pracą i w drodze do lub z niej. Skutecznie poprowadzona kampania marketingowa pozwoli firmie być w stałym kontakcie z klientami przez naprawdę sporą ilość czasu, utrwalając tym samym więź między marką a konsumentem. Buduje także relację opartą na zaufaniu i nieświadomym przywiązaniu emocjonalnym klienta do firmy, co niewątpliwie wpłynie na jego dalsze decyzje zakupowe.

Rozpoznawalność kluczem do sukcesu

Media społecznościowe już teraz zajmują niebagatelną rolę w życiu użytkowników, dla młodych ludzi wręcz są najważniejszym kanałem komunikacji interpersonalnej. Żeby „zaistnieć” w umysłach użytkowników firma musi dobrze się prezentować w social media. Zaczynając od zdjęcia profilowego na facebookowym koncie firmowym aż po najdrobniejsze szczegóły w komunikowaniu się z odbiorcami na przykładowym Messengerze. 

Lepiej, szybciej, skuteczniej… i trudniej

Odbiorców coraz bardziej interesuje jakość, ale to nie zmienia faktu, że klient wciąż chce wszystko w jak najszybszym terminie, a lepiej natychmiast. Firmy zaś muszą sprostać tym wszystkim wymaganiom, żeby przetrwać i poszerzyć bazę klientów, która jest warunkiem koniecznym dla skutecznego rozwoju marki i przedsiębiorstwa per saldoMedia społecznościowe w tych swoistych wyścigach oczekiwań odgrywają podwójną rolę: podkręcają ten pęd, dostarczając coraz lepsze rozwiązania techniczne bądź estetyczne zarówno dla firm, jak i dla zwykłych użytkowników. A zatem tylko z dobrze poprowadzoną kampanią marketingową w mediach społecznościowych da się zapewnić klientom najlepszy serwis, jakościowe treści i poczucie „docenienia” i uczestnictwa, które przełożą się na lojalność i więź emocjonalną z marką.

Niższe koszty, lepsze wyniki

Potęga mediów społecznościowych w marketingu przejawia się również pod kątem finansowym. Koszt kampanii marketingowej w social media jest nieporównywalne niższy niż w tradycyjnych środkach masowego przekazu. Ale to nie wszystko – w odróżnieniu od mediów konwencjonalnych mierzalność i transparentność wyników kampanii na przykładowym Facebooku jest również na o wiele wyższym poziomie, co pozwoli firmie nie tylko na obiektywne i klarowne ocenianie skutków kampanii dla marki, ale także da możliwość wniesienie ew. poprawek albo nawet całkowitej zmiany idei i założeń kampanii bez poniesienia większych strat finansowych bądź czasowych.

Media społecznościowe naprawdę zdominowały świat i ludzi w nim żyjących, w sposób mniej lub bardziej subtelny zaczęły definiować ich upodobania i zainteresowania, wpłynęły także na podejmowanie decyzji zakupowych przez klienta. Dlatego nie należy lekceważyć mocy mediów społecznościowych w kontekście biznesowym oraz marketingowym.

 

Zapraszamy do kontaktu w sprawie kompleksowej obsługi firmy w Internecie:

Facebook
Sprawdź za darmo!
Odwiedź nasz sklep

media społecznościowe, facebook, instagram, reklama, marketing - komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Kampania wyborcza w

Bierzesz udział w wyborach parlamentarnych 2019 roku? Startujesz do Sejmu lub Senatu RP? To dobrze, że trafiłeś na nasze ogłoszenie. Zresztą to, że..


Zobacz ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez wio.waw.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"