
Już od kilkunastu lat pozycjonowanie jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych i najczęściej stosowanych elementów reklamowania firmy w internecie. Jeżeli perfekcyjnie dopasuje się wszystkie jego aspekty, pomaga ono przedsiębiorstwu osiągnąć widoczne zyski. Jakie jeszcze korzyści niesie za sobą prawidłowo wykonane pozycjonowanie strony firmowej, uwzględniające wymagania Google? O tym piszemy w poniższym artykule.
Zwiększony ruch i częstsze konwersje to dopiero początek sukcesu
Nie ulega wątpliwości, że przemyślane korzystanie z pozycjonowania stron przynosi efekty. Eksperci zwykle wymieniają sześć głównych profitów. Do najważniejszych należy zwiększenie ruchu w witrynie oraz konwersji, co przekłada się wprost na zyski przedsiębiorstwa. Więcej odwiedzających to bowiem większa szansa na sfinalizowanie transakcji. W zależności od rodzaju prowadzonej działalności konwersją może być kliknięcie „Kup teraz”, wypełnienie formularza kontaktowego, wysłanie maila lub bezpośredni kontakt telefoniczny. Za wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania idzie też zwiększone zaufanie do marki, którą reprezentujesz. Wśród użytkowników panuje bowiem przekonanie, że witryny wyświetlające się najwyżej są godne zaufania i z pewnością znajduje się na nich odpowiedź na nurtujące internautów pytania. Kolejną zaletą pozycjonowania jest rozwój Twojego biznesu, a także poznawanie preferencji potencjalnych Klientów. Ostatnim profitem jest budowanie świadomości marki. Dzięki temu odbiorca zacznie Cię kojarzyć i nawet, jeśli za pierwszym razem nie kliknie w link prowadzący do strony, to zostanie ona w jego pamięci.
W celu lepszego zrozumienia usługi należy już na wstępie wyjaśnić, co kryje się pod pojęciami pozycjonowanie stron internetowych i SEO – Search Engine Optimization. Pozycjonowanie można zdefiniować, jako szeroki zakres działań, który ma na celu wypromowanie witryny internetowej w organicznych, naturalnych wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami kluczowymi. A to oznacza, że pozycjonowanie stron www ma za zadanie sprawić, by dana witryna wyświetlała się, gdy ktokolwiek wpisze w Google dane słowa kluczowe. Każda osoba rozważająca pozycjonowanie powinna wiedzieć, że ok. 90% internautów nigdy nie zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. To oznacza, że powodzenie biznesu uzależnione jest od uplasowania się w czołowych pozycjach organicznych wyników. Tylko zdeklasowanie rywali daje pewność, że ruch w witrynie znacząco wzrośnie, a to przełoży się finalnie na sprzedaż towarów lub usług.
źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
Powyżej wymienione zalety pozycjonowania zaczynają być dostrzegalne przy obraniu długotrwałej strategii. Pozycjonowanie jest bowiem procesem rozciągniętym w czasie – dopiero po kilku tygodniach lub miesiącach widać pierwsze efekty, ale za to zostaną one z Tobą na długo. Największe korzyści daje systematyczna współpraca ze specjalistami, którzy dobiorą dla Ciebie odpowiednie działania i w razie potrzeby delikatnie skorygują ich kurs. Stopniowe windowanie pozycji w wyszukiwarce jest doskonałym rozwiązaniem dla Twojej witryny firmowej.
Pokonaj swoich branżowych konkurentów za pomocą pozycjonowania
Samo pozycjonowanie może już dać oczekiwane rezultaty, lecz aby okazało się jeszcze efektywniejsze, warto połączyć je z innymi rodzajami reklamy w sieci. Polecane są na przykład kampanie Google Ads, polegające na wyświetlaniu płatnych linków ponad organicznymi wynikami wyszukiwania. Przydaje się ono zwłaszcza firmom działającym sezonowo, które nie mają zbyt wiele czasu na to, by pozyskać Klientów. Pozycjonowanie trwa bowiem dłużej, ale za to przemyślana kampania, prowadzona nieustannie, przynosi wymierne efekty utrzymujące się przez długi czas. Dzięki temu Twoja strona będzie widniała wysoko w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie, pokona konkurencję. Pewnie nie raz zastanawiałeś się, jak zostawić w tyle branżowych potentatów, od lat budujących swoją pozycję na rynku. Teraz masz na to szansę – wystarczy wykorzystać pozycjonowanie. Im wyżej będziesz widniał w rankingu Google, tym niżej wyświetlą się Twoi rywale. To pociąga za sobą zwiększone zainteresowanie użytkowników, którzy najchętniej wchodzą na strony umieszczone w czołówce wyników wyszukiwania. Stąd już tylko krok do przejrzenia oferty i sfinalizowania korzystnej dla obu stron transakcji. Na koniec mamy dla Ciebie radę: podejmując współpracę z agencją SEO, zwróć uwagę na jej metody działania. Jeśli proponuje ona bardzo szybkie wyniki i gwarantuje konkretne miejsce w rankingu, lepiej uważać. Pozycjonowanie stron internetowych to proces wymagający czasu, a o osiągniętą pozycję w wyszukiwarce trzeba nieustannie walczyć.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie