Problemy na na krajowej siódemce - między Łomiankami a Warszawą

Inwestycje, Problemy krajowej siódemce między Łomiankami Warszawą - zdjęcie, fotografia

Na krajowej "7", pomiędzy Łomiankami a Warszawą, ciągle powtarza się problematyczna sytuacja: kierowcy jadący do stolicy stają w ogromnym korku wraz z pasażerami autobusów miejskich. Stołeczni urzędnicy zastanawiają się, jak rozwiązać problem. Pewną możliwością byłoby stworzenie buspasa na tym konkretnym odcinku.

Jak podaje TVN Warszawa, konieczność wyznaczenia nowych buspasów w Warszawie wyrażali niedawno miejscy aktywiści. Wyliczyli wtedy, że jeden buspas - w godzinach szczytu - może przewieźć tyle osób, co cztery pasy dla samochodów. Ponadto, aktualnie miejskie autobusy mają do dyspozycji ponad 60 kilometrów  wytyczonych specjalnie dla nich pasów. Pomysł na rozwiązanie problemu odwiecznych korków miały również same Łomianki, proponujące stworzenie linii tramwajowej, która łączyłaby gminę ze stolicą. Koszt budowy takowej przekraczał jednak 220 milionów złotych. Szansy na wybudowanie na takiej linii w dającej się przewidzieć przyszłości? Brak. 

Ważne spotkanie 

Burmistrz Łomianek, Małgorzata Żebrowska-Piotrak spotkała się w poprzednim tygodniu z prezydentem m.st. Warszawy, Rafałem Trzaskowskim w sprawie wybudowania buspasa łączącego Łomianki ze stolicą. Skutkiem tego spotkania jest zapowiedź Trzaskowskiego o powołaniu specjalnego zespołu ds. oceny kosztów i wykonalności inwestycji, a także ds. koordynowania działań. Specjaliści muszą przecież ustalić - między innymi - w jaki sposób zorganizowanie buspasa wpłynęłoby na potencjalne zachowania pasażerów. Innym zadaniem zespołu będzie też ustalenie, jak powinno się podzielić koszty całej inwestycji. Członkowie zespołu nie zostali na razie zrekrutowani.

Wstępna analiza Łomianek

W listopadzie 2018 roku firma TransEko przebadała cztery opcje wyznaczenia buspasa. Kamil Dąbrowa, rzecznik stołecznego ratusza, zwrócił uwagę na kilka zagadnień dotyczących danej kwestii: 

Transeko obliczyło, iż koszt budowy buspasa do Warszawy wyniósłby ok. 8 mln zł, jednak  kwota ta może się znacznie powiększyć. Trzeba wziąć pod uwagę, że mówimy tu nie tylko o nowej nitce drogi, ale też  przebudowie skrzyżowań z sygnalizacją świetlną i korelacji buspasa z istniejącym już systemem. 

Konkretnych terminów realizacji inwestycji na razie się nie podaje. Jest to bowiem rozpoczęcie bardzo dużego procesu; najpierw prace zespołu, później stworzenie projektu, pozyskanie potrzebnych zgód i dokumentacji, dopiero później budowa.

Fot. pixabay.com

Reklama

Problemy na na krajowej siódemce - między Łomiankami a Warszawą komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Analizy statystyczne

Wykonujemy analizy statystyczne do badań z różnych dziedzin nauki. Najczęściej poruszamy się w takich obszarach jak: medycyna, psychologia,..


Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez wio.waw.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"