Społeczeństwo, Rewolucja żywnościowa wyzwania przed którymi stoimy Warszawa powinna - zdjęcie, fotografia

Przy dostępnych zasobach i kurczeniu się gruntów ornych rolnicy stoją w obliczu trudnej sytuacji – w jaki sposób mogą wyżywić rosnącą i zurbanizowaną ludność bez dalszego niszczenia planety? W Polsce największy problem będzie miała Warszawa...

Najnowszy raport UBS pokazuje przyszłość żywności:

  • ONZ szacuje, że do 2050 r. rolnicy będą musieli wyprodukować o 50–60% więcej żywności z powodu rosnącej liczby ludności i zwiększających się dochodów
  • Rolnictwo pionowe, żywność hodowana w laboratorium i akwakultura alg oraz elementy czwartej rewolucji przemysłowej (duże zbiory danych, Internet przedmiotów, sztuczna inteligencja) mogą zmniejszyć zużycie zasobów, zwiększyć plony i poprawić odporność upraw.
  • Bezpośrednim wyzwaniem jest obalenie mitu, że technologia jest wrogiem naturalnej, obfitej, odżywczej i niedrogiej żywności.

 

  • Wyzwania

Trendy demograficzne

ONZ szacuje, że do 2050 r. rolnicy będą musieli wyprodukować o 50–60% więcej żywności z powodu rosnącej liczby ludności i zwiększających się dochodów. Obecne +60% zapotrzebowanie na żywność większe zapotrzebowanie do roku 2050

Zrównoważony rozwój

Produkcja żywności na całym świecie odpowiada za 40% użytkowania gruntów, 30% emisji gazów cieplarnianych i 70% zużycia słodkiej wody.

 

  • Motory zmian

Wymagania konsumentów

Gwałtowny rozwój klasy średniej i wzrost wymagań konsumentów odnośnie przejrzystych zasad, jak i alternatywnych środków odżywczych wymuszają na branży wprowadzanie zmian.

Zmiany klimatyczne

Branża rolnicza jest niezwykle wrażliwa na zmiany temperatur i dostępności wody. Zmiany klimatyczne pogłębiają wszelkie problemy, gdyż przede wszystkim osłabiają odporność roślin uprawnych.

Cyfrowe życie

Postępy technologiczne i ich rozpowszechnienie w różnych branżach stopniowo wprowadzają nową falę innowacji związanych z produkcją żywności.

 

  • Rozwiązania

Innowacje w branży żywieniowej

Edycja genów, białko pochodzenia roślinnego, druk 3D żywności i spersonalizowane odżywianie mogą sprawić, że żywność stanie się znacznie zdrowsza i bardziej zrównoważona.

Rolnictwo 4.0

Rolnictwo pionowe, żywność hodowana w laboratorium i akwakultura alg oraz elementy czwartej rewolucji przemysłowej (duże zbiory danych, Internet przedmiotów, sztuczna inteligencja) mogą zmniejszyć zużycie zasobów, zwiększyć plony i poprawić odporność upraw.

Innowacje w ramach łańcucha dostaw

Blockchain, czyli technologia rejestrów rozproszonych, aplikacje służące dostarczaniu żywności, Internet przedmiotów, biologiczne tworzywa sztuczne mogą zmniejszyć stopień marnotrawstwa żywności, poprawić pochodzenie, ograniczyć ryzyko oszustw i zwiększyć poziom identyfikowalności.

 

Reklama

Rewolucja żywnościowa - wyzwania, przed którymi stoimy. Warszawa powinna się bać? komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez wio.waw.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"