Koncerty - muzyka - płyty , Święto muzyki pierwszy Polsce! - zdjęcie, fotografia
Dawid Odija - blog 12/04/2019 15:30

W drugą sobotę kwietnia koneserzy muzyki i płyt winylowych będą mogli wreszcie oficjalnie włączyć się w światowe obchody Record Store Day. Dzień sklepów płytowych - co to jest, na co się szykować, czego można oczekiwać?

 Record Store Day - co to jest?!

Idea RSD powstała w Stanach Zjednoczonych w 2007 roku, w czasie kryzysu sprzedaży i popularności czarnej płyty, która jako nośnik muzyki przegrywała z płytami CD i cyfrowym formatem mp3.
Aby uratować przed zapomnieniem ten obiekt sentymentu kilku pokoleń słuchaczy, a także ratować rację bytu sklepów z płytami, współpracujący ze sobą właściciele sklepów zaproponowali promowanie kultury niezależnych sklepów muzycznych poprzez cykliczne święto.
Rok później odbył się pierwszy Record Store Day, którego ambasadorem został słynny zespół Metallica.
W tym roku "patronat medialny" objęła inna słynna amerykańska grupa - zespół Pearl Jam.
 

 Polska i Warszawa w Record Store Day

Minęło ponad dziesięć lat, w akcji wzięło około tysiąca sklepów na całym świecie, a płyta winylowa powróciła do chwały, jako niezwykle interesujący obiekt kolekcjonerski.
W tym roku na mapie Record Store Day debiutuje Polska, zrzeszając 24 sklepy w całym kraju w tym następujące salony z Warszawy:

 - Winylowa.pl ul. Morcinka 5/17
 - Płyty Gramofonowe, ul. Ząbkowska 11

 - Asfalt Shop, ul. Kredytowa 8
 -
SideOne, ul. Chmielna 21
 -
Vinyl Tamka, ul. Chmielna 20
 - Winyl Market Store, ul. Piękna 3 lok. 2
 - Planeta Dźwięku, ul. Tarczyńska 22
 - Black Market, ul. Dzika 17

W ramach głównych "obchodów", 13 kwietnia można odwiedzać sklepy, natomiast 16 kwietnia odbędzie się odsłuch pierwszej polskiej płyty RSD, czyli Krzysztof Komeda „Astigmatic" z gościnnym udziałem innego słynnego jazzmana, Zbigniewa Namysłowskiego. Odsłuch nastąpi Studio U22, przy al. Ujazdowskich 22 w Warszawie.
Ponadto, oficjalny partner imprezy, tłocznia płyt WM Fono oferuje zwiedzanie manufaktury przy ul. Heliotropów 45/53.
 

 Na czym polega świętowanie?

Record Store Day jest świętem samodzielnych sklepów muzycznych prowadzących działalność stacjonarną, z tej racji akcja nie obejmuje sklepów wyłącznie online, sieciowych ani hurtowni muzycznych.
Specjalnie na tę okazję szykowana jest lista płyt, które mogą być dystrybuowane w ramach inicjatywy i są specjalne wydawnictwa okolicznościowe, wydane w ograniczonym nakładzie, dostępne tylko w zgłoszonych do RSD sklepów.
 

 Polski wkład

Pierwszy polski oficjalny Record Store Day uczczą dwie specjalne premiery:
„Astigmatic” Krzysztofa Komedy - reedycja płyty kultowej dla polskiego, a także światowego jazzu, limitowana edycja 500 sztuk wydanych na różowym winylu.
"Tribjut" zespołu Nocny Kochanek - singiel z niepublikowanymi na żadnej płycie utworami jednego z najpopularniejszych obecnie zespołów rockowych w Polsce, wydany w 300 kopiach.

Głównym celem jest zaś zachęcenie klienta do osobistego, fizycznego pojawienia się w sklepie - stąd oprócz ciekawych wydawnictw, sklepy oferują także dodatkowe atrakcje: koncerty, odsłuchy, konsultacje sprzętowe.

Szczegóły dotyczące obchodów święta nośników muzyki dostępne są na oficjalnej stronie wydarzenia oraz na stronach poszczególnych sklepów.

Reklama

Święto muzyki po raz pierwszy w Polsce! komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Analizy statystyczne

Wykonujemy analizy statystyczne do badań z różnych dziedzin nauki. Najczęściej poruszamy się w takich obszarach jak: medycyna, psychologia,..


Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez wio.waw.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"