Tajniki skutecznej reklamy i marketingu internetowego

Internetowy marketing dzięki Projektu 360°

Obecnie reklama w Internecie stanowi fundament marketingu wielu firm. Może ona mieć wiele form, ważne jednak, by były one dostosowane do preferencji potencjalnego odbiorcy. Co czyni reklamę w sieci skuteczną i jak budować podstawy marketingu internetowego?

Szeroki wachlarz środków przekazu

Użytkownicy Internetu – wśród których są nasi potencjalni klienci – różnią się pod względem treści, jakie wyławiają z sieci. Na niektórych silniej działają obrazy, na innych nagrania, a jeszcze inni będą preferowali zwyczajny tekst pisany. Spędzają też czas na różnych stronach, dlatego nie można skupić się tylko na jednej z nich.

Aby marketing był skuteczny, powinniśmy zadbać o różne formy przekazu. Wśród nich mogą się znaleźć:

  1. Dłuższe teksty, np. artykuły sponsorowane lub wpisy na blogu
  2. Krótkie wpisy informacyjne, np. na Facebooku czy Twitterze
  3. Banery reklamowe, pojawiające się na stronach, na które wchodzą potencjalni odbiorcy
  4. Zdjęcia i filmiki promocyjne, np. na Instagramie, Snapchacie, YouTube’ie.

Oczywiście nie da się być wszędzie. Dlatego bardzo ważne jest, by przed rozpoczęciem kampanii reklamowej określić grupę docelową. Potem należy zorientować się, jakie formy przekazu są dla niej najbardziej atrakcyjne. Dopiero wtedy możemy zacząć podbój Internetu.

Content marketing

Przed stworzeniem treści reklamowej powinniśmy zastanowić się, jaki charakter chcemy jej nadać. Ma to być po prostu pozytywny przekaz na temat naszego produktu lub usługi? A może chcemy zaoferować odbiorcy jakąś nową, przydatną, intrygującą treść?

Jeśli wybierzemy też drugą opcję, wpiszemy się w ideę content marketingu, czyli marketingu treści. Zgodnie z jego założeniami, nasz przekaz powinien być wartościowy sam w sobie, a promowanie konkretnego produktu powinno odbywać się przy okazji, niejako w odpowiedzi na potrzebę klienta zainteresowanego zasadniczą treścią.

Dla przykładu: prowadzę sklep z odzieżą damską i chcę zareklamować się w sieci. Zamiast jednak wprost mówić o swojej ofercie, tworzę bloga na temat mody damskiej. A przy okazji wspominam, że jest pewien świetny sklep odzieżowy, który serdecznie polecam. Polecam – bo to właśnie mój sklep.

Pozycjonowanie

Pierwszym filarem reklamy w Internecie jest dostosowanie treści do odbiorcy. Drugim – dostosowanie do wyszukiwarki. Potencjalnemu klientowi trzeba bowiem dać się znaleźć. To znaczy: zrobić coś, żeby po wpisaniu w Google hasła „sklep z odzieżą damską warszawa”, zobaczył naszą stronę, a nie stronę konkurencji.

Kolejnością wyświetlania się linków do poszczególnych stron podczas wyszukiwania rządzą prawa SEO (Search Engine Optimization), czyli pozycjonowania. Uwzględniają one takie kryteria, jak poprawność językowa, naturalność, przejrzystość czy unikalność tekstu. Ważna jest też obecność słów kluczowych.

Marketing internetowy jest ciągłą walką w stale zmieniającej się rzeczywistości. Dlatego warto powierzyć to zadanie specjalistom. Sprawdź naszą ofertę, wpisaną w Projekt 360° i przekonaj się, że reklama w sieci może być skuteczna!

 

projekt 360, marketing online, pozycjonowanie stron, google, seo, reklama, reklama w interecie, marketing internetowy, warszawa, mpgmedia - komentarze opinie

  • Janusz Kamiński - niezalogowany 2019-03-26 09:13:41

    Obecnie istnieje sporo sposobów na promowania produktów i usług w sieci. :)

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez wio.waw.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"