• Fotka nr 0 z 4
  • Fotka nr 1 z 4
  • Fotka nr 2 z 4
  • Fotka nr 3 z 4

Prezydent RP – Bronisław Komorowski podpisał dziś tzw. ustawę krajobrazową, uchwaloną przez Sejm pod koniec kwietnia br. Przyjęte przepisy pozwolą
m.in. na uporządkowanie kwestii obecności reklam w przestrzeni publicznej stolicy i innych polskich miast.

- Ten podpis wieńczy wieloletnie starania samorządów, instytucji i organizacji pozarządowych i stanowi ważny krok na drodze do wprowadzenia
w naszym kraju europejskich standardów zarządzania przestrzenią publiczną. Dostajemy skuteczne narzędzia pozwalające nam na ograniczenie panującej dziś anarchii reklamowej. Oczekiwania mieszkańców stolicy w tym zakresie są bardzo duże - dlatego naszym priorytetem będzie jak najszybsze opracowanie odpowiednich regulacji i zaproponowanie ich przyjęcia radzie miasta.
Myślę, że w perspektywie dwóch-trzech lat zaobserwujemy realną poprawę wyglądu naszego miasta - powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy.

Projekt Ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu został przygotowany przez Kancelarię Prezydenta RP i trafił do Sejmu latem 2013 r. 24 kwietnia ostateczna wersja ustawy, po uwzględnieniu licznych poprawek senatorów, została przyjęta przez
posłów. Ustawa krajobrazowa, daje samorządom konkretne narzędzia do wywierania realnego wpływu na krajobraz. Rady gmin otrzymują możliwość uchwalania przepisów dotyczących reklamy zewnętrznej, niezależnych względem planów miejscowych, jak również nakładania stosownych opłat reklamowych za zajmowanie przestrzeni publicznej przez nośniki. Usprawniona została również kwestia egzekucji tych przepisów.
Kary za nielegalne reklamy będą wynosić czterdziestokrotność opłat reklamowych i będą zależały od stawek ustalonych przez gminy. Kary w
pierwszej kolejności nakładane będą na podmioty, które umieściły reklamę, a jeśli ustalenie tego będzie niemożliwe ukarani będą właściciele
nieruchomości, na których znajdują się nielegalne reklamy.
Ustawa wejdzie w życie w dniu 16 sierpnia 2015 r.

Warszawa bardzo aktywnie uczestniczyła w procesie powstawania tej ustawy. W lipcu 2014 r. Prezydent m.st. Warszawy - Hanna Gronkiewicz-Waltz podpisała się pod listem do parlamentu RP o podjęcie stosownych kroków na poziomie ustawowym. Brała również czynny udział przy pracach nad poprawkami.
Prezydent m.st. Warszawy sformułowała uwagi do ustawy, które zostały przekazane senatorom oraz prezydentom największych miast Polskich, a gdy
te zostały wprowadzone, wystosowała pisma do wszystkich posłów na Sejm, apelując o ich przyjęcie.

Warto przypomnieć, że Warszawa była jednym z pierwszych miast w Polsce, które  wprowadziło własne uregulowania dotyczące reklamy (zarządzenie
Prezydenta Nr 961/2007 z 14 listopada 2007 r. w sprawie określenia szczegółowych wskazań umieszczania reklam i informacji wizualnej w
Warszawie).

Miasto korzystając z już dostępnych narzędzi konsekwentnie porządkuje własne tereny, usuwając reklamy z placówek szkolnych, optymalizuje przepisy w przyjmowanych planach miejscowych i wprowadza zmiany w studium uwarunkowań i kierunków rozwoju m.st. Warszawy, zacieśnia współpracę z Powiatowym Inspektoratem Nadzoru Budowlanego i przeprowadza audyty reklamowe na wybranych terenach.
Po wejściu w życie ustawy krajobrazowej skupi się na przygotowaniu odpowiednich regulacji gminnych. Priorytetem będzie uporządkowanie i
ujednolicenie kwestii nośników reklamowych w mieście i eliminacja niektórych typów reklam z terenów zabytkowych, terenów zieleni i terenów o funkcji
jedynie mieszkaniowej. Uporządkowana zostanie również kwestia szyldów reklamowych – miasto przygotowuje już w tej sprawie specjalny przewodnik
dla przedsiębiorców.

 

źródło UM

Ustawa krajobrazowa podpisana komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Kampania wyborcza w

Bierzesz udział w wyborach parlamentarnych 2019 roku? Startujesz do Sejmu lub Senatu RP? To dobrze, że trafiłeś na nasze ogłoszenie. Zresztą to, że..


Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez wio.waw.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"