Wymiary grafik w mediach społecznościowych [AKTUALNE]

Skuteczne promowanie swojej marki w social media zależy nie tylko od dobranych narzędzi i ogólnej jakości contentu. Należy również zadbać o kwestie techniczne, jakim są niekończące się zmiany wytycznych, co do rozmiarów grafik w mediach społecznościowych. Należy pamiętać, że każde medium ma swoje sugestie co do odpowiedniego rozmiaru grafik bądź treści wideo zamieszczanych na swoim profilu, grupie bądź fanpage’u. Dlatego to, co dobrze się prezentuje na Instagramie, może wyglądać źle na Twitterze i odwrotnie. Poniższy tekst przedstawia aktualnie obowiązujące wymiary grafik w najpopularniejszych mediach społecznościowych.

Dopasowane grafiki na Facebooku

Najpopularniejszy portal ma dość rygorystyczne zasady co do rozmiaru i wymiarów treści. Należy również pamiętać o tym, że jedna grafika na grupę, fanpage’a czy baner reklamowy na Facebooku często musi mieć różne wymiary.  Zdjęcie profilowe na fanpage’u musi być w wymiarze 320 x 320 pikseli (px). Zdjęcie w tle fanpage’a820 x 312 px, w przypadku tła w grupie obowiązują inne wymiary – 1200 x 626 px. Zdjęcie w tle wydarzenia1200 x 628 px. Na osi czasu możesz zamieścić grafikę w kilku rozmiarach: 720/960/2048 px.

Treści wideo na Facebooku podlegają jeszcze bardziej precyzyjnym regułom. Wideo jako post nie może trwać dłużej 120 minut, maksymalny rozmiar plika to 4GB. Wideo w tle powinno trwać od 20 do 90  sekund, a sugerowane wymiary szerokości/wysokości to 820 x 813 pikseli albo 820 x 462 px.

Reklamy na Facebooku też podlegają pewnym wymogom. Standardowy baner ze zdjęciem musi być w wymiarze 600 x 600 pikseli. A dla tzw. karuzeli czyli zbioru od 2 do 10 grafik reklamowych w proporcjach 1:1 zalecono minimalną szerokość i wysokość na poziomie 1080 pikseli.

Pamiętaj o tym, że ilość tekstu na grafice nie może przekraczać 20% rozmiaru samej grafiki! Nieprzestrzeganie tej zasady może poskutkować odrzuceniem grafiki po weryfikacji przez Facebooka.

Instagram: nie tylko kwadratowe zdjęcia

W przypadku Instagrama naprawdę warto stosować się do zalecanych wymiarów dla grafik i wideo. Źle dopasowane pod względem szerokości i wysokości zdjęcia mogą poskutkować mniej atrakcyjną prezentacją naszej marki na tym medium. W przypadku standardowych kwadratowych zdjęć i wideo zalecono wymiar 1080 x 1080 pikseli w obu przypadkach. Zdjęcia panoramiczne najlepiej wyglądają w proporcji 1,91:1, to samo sprawdza się i w przypadku panoramicznego wideo. Zdjęcia/Wideo portretowe dobrze wyglądają w przypadku robienia selfie. Idealna proporcja w ich przypadku to 4:5.

W przypadku popularnych relacji czyli Instastories też obowiązują zasady. Jak i dla pionowych bądź poziomowych zdjęć wszystko sprowadza się do zachowania odpowiednich proporcji. Dla Instastories to przedział od 9:16/16:9 do wyżej wspominanych 4:5

Grafiki na Twitterze też są ważne

Twitter, mimo głównego nacisku na treści tekstowe, ma też własne wytyczne co do wymiarów grafik. Zasadniczo chodzi tylko o trzy rodzaje grafik na tym portalu. Zalecana szerokość/wysokość dla zdjęcia profilowego na Twitterze to 400 x 400 pikseli przy maksymalnym rozmiarze 100KB. Dla zdjęcia w tle to 1500 x 500 px, a maksymalny rozmiar – 10MB. W przypadku zamieszczenia grafiki w poście (tzw. tweecie) zalecono wymiar 800 x 418 px dla zdjęcia poziomego i 800 x 800 pikseli dla kwadratowego.

Warto zwrócić uwagę na odpowiednie tło, gdyż ono jest najbardziej widoczne spośród wszystkich grafik na Twitterze.

 

Jeśli interesujesz się marketingiem internetowym, zajrzyj na nasz  Facebook i bądź na bieżąco! :)

Serdecznie zapraszamy Cię również do naszego Sklepu

Jeśli jesteś ciekawy, jak wygląda współpraca z profesjonalistami w zakresie marketingu internetowego, przekonaj się o tym zupełnie BEZPŁATNIE.
 

 

rozmiary zdjęć facebook, rozmiar grafik facebook, jaki rozmiar zdjęć na instagramie, rozmiar grafik na twitterze - komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Kampania wyborcza w

Bierzesz udział w wyborach parlamentarnych 2019 roku? Startujesz do Sejmu lub Senatu RP? To dobrze, że trafiłeś na nasze ogłoszenie. Zresztą to, że..


Zobacz ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez wio.waw.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"