Z jakich serwisów społecznościowych korzystają Polacy?

Technologia, jakich serwisów społecznościowych korzystają Polacy - zdjęcie, fotografia

W 2001 roku w polskim internecie pojawił się pierwszy serwis społecznościowy – Fotka.pl. Szybko zyskał on wielu użytkowników, ale nikt chyba wówczas nie przypuszczał, że w perspektywie kolejnych 18 lat sfera social media aż tak bardzo się rozwinie. Sprawdźmy zatem, jakie serwisy społecznościowe cieszą się w Polsce największą popularnością.

Liczebność użytkowników mediów społecznościowych

Raport Global Digital 2019 roku przygotowany przez We Are Social i Hootsuite wskazuje, że 2/3 globalnej populacji, około 4 miliardy 390 mln osób, korzysta z internetu. Tym samym z siecią łączy się już więcej ludzi, niż mieszka w miastach. W samym 2018 roku aż 367 milionów osób po raz pierwszy „weszło” do sieci.

Wraz ze wzrostem liczby internautów rośnie liczba użytkowników mediów społecznościowych. Raport wskazuje, że ze sfery social media na świecie korzysta niemal 45 proc. populacji, czyli jakieś 3,5 mld osób.

Jak przedstawiają się statystyki rynku internetowego w Polsce? Użytkownicy sieci to 79 proc. populacji, a z internetu mobilnego korzysta 69 proc. z nas. To dane aktualne na styczeń 2019 roku. W porównaniu ze styczniem 2018 roku grono internautów w naszym kraju powiększyło się o około 325 tys. osób.

Polacy i serwisy społecznościowe

W Polsce mamy 38,07 mln mieszkańców, z których 18 milionów według raportu „Digital 2019: Poland” autorstwa Hootsuite i We Are Social jest aktywnymi użytkownikami serwisów społecznościowych. 16 mln Polaków korzysta z social media za pośrednictwem urządzeń mobilnych, głównie smartfonów.

Jakie serwisy społecznościowe cieszą się nad Wisłą największą popularnością? Wskazany raport podaje liczbę użytkowników poszczególnych witryn:

  •       Facebook – 17 mln użytkowników, 52 proc. kobiet i 48 proc. mężczyzn;
  •       Instagram – 6,80 mln użytkowników, z czego 58 proc. to kobiety i 42 proc. mężczyźni;
  •       Snapchat – 3,80 mln użytkowników, 58 proc. kobiet i 41 proc. mężczyzn;
  •       LinkedIn – 3,30 mln użytkowników, 48 proc. kobiet i 52 proc. mężczyzn;
  •       Twitter – 934 tys. użytkowników, z czego 32 proc. to kobiety, a 68 proc. mężczyźni.

Nieco inaczej przedstawia się ranking popularności serwisów społecznościowych i komunikatorów, jeśli chodzi o ich aktywne wykorzystywanie:

  •       89 proc. użytkowników aktywnie korzysta z YouTube’a,
  •       85 proc. z Facebooka,
  •       64 proc. z FB Messengera,
  •       43 proc. z Instagrama,
  •       33 proc. ze Skype’a,
  •       32 proc. z WhatsAppa,
  •       28 proc. z Twittera,
  •       24 proc. ze Snapchata,
  •       20 proc. z LinkedIn,
  •       18 proc. z NK.pl,
  •       17 proc. z Pinteresta,
  •       14 proc. z Twitcha,
  •       12 proc. z Badoo,
  •       12 proc. z Vibera,
  •       11 proc. z Reddita,
  •       11 proc. z Tumblr.

98 proc. wszystkich internautów przyznaje, że odwiedza i używa kanałów social media lub komunikatorów co najmniej raz w miesiącu. Aktywnie bierze w nich udział lub wysyła wiadomości przez komunikatory 74 proc. z nich. Polacy dzielnie średnio spędzają 1 h i 45 minut w serwisach społecznościowych. Łącznie mają one 18 mln użytkowników, przy czym 16 mln Polaków korzysta z social media za pośrednictwem smartfonów. Można wówczas wygodnie łączyć się z siecią przez domowe Wi-Fi i szybki internet, np. światłowodowy z UPC.

Trzy najpopularniejsze serwisy społecznościowe w Polsce

Bezdyskusyjnym liderem popularności wśród serwisów społecznościowych w naszym kraju jest serwis Facebook, który ma w Polsce ponad 17 mln użytkowników, a ich liczba cały czas wzrasta. Polacy chętnie korzystają z FB na urządzeniach mobilnych, głównie przy użyciu smartfonów. Największą aktywnością na Facebooku odznaczają się osoby młode, w wieku 18-24 lat oraz 25-34 lat. Gemius podaje, że w grudniu 2018 roku Facebook docierał do 76,74 proc. polskich internautów.

Pozostałe serwisy z branży social media pozostają w tyle za Facebookiem. Rośnie natomiast popularność Instagrama, który pozwala na dzielenie się głównie zdjęciami. Korzysta z niego już 6,8 mln użytkowników z Polski. Nie zmniejsza się liczba korzystających z YouTube’a, który w swojej kategorii właściwie nie ma konkurencji.

Źródło:

https://www.mobiletrends.pl/raport-cyfrowy-wzrost-w-2019-roku/

Reklama

Z jakich serwisów społecznościowych korzystają Polacy? komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Analizy statystyczne

Wykonujemy analizy statystyczne do badań z różnych dziedzin nauki. Najczęściej poruszamy się w takich obszarach jak: medycyna, psychologia,..


Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez wio.waw.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"