
Za dwa lata, w połowie 2019 r. pojawią się pierwsze sześciowagonowe składy. Miasto chce ich kupić w sumie 37, kolejna partia pojawi się w ciągu następnych 4 lat. Zamówienie będzie można rozszerzyć o następne 8 składów.
Metro Warszawskie ogłosiło przetarg. Firmy mają czas na składanie ofert do 27 września 2017 r. Podstawowym kryterium jest cena - 50 proc. punktów, następnie zużycie energii elektrycznej - 24 proc., system utrzymania pojazdu - 22 proc. i ekologia - 4 proc.
W specyfikacji zaznaczono, że nowe pociągi, podobnie jak Inspiro Siemensa maja być jednoprzestrzenne, by można było przejść z jednego końca na drugi bez wychodzenia na peron. Mają też być zaopatrzone w wysuwane rampy, które niwelują odstęp między krawędzią peronu a wagonem. Zakup zostanie dofinansowany z funduszy unijnych.
Nowe pociągi zastąpią stare składy. Obecnie tabor metra warszawskiego liczy 75 pociągów. Pierwsze zostaną wycofane najstarsze pojazdy rosyjskie, które były wprowadzone do eksploatacji w latach 1994 – 1997. Po 10 latach dokupiono 30 wagonów i wydłużono składy do 6 wagonów, sprowadzono też 7 kompletnych pociągów. Od 2000 r. w warszawskim metrze kursuje też 18 pociągów dostarczonych przez francuską firmę Alstom. Najnowsze składy to Inspiro Simensa, większość z 35 obsługuje II linię metra.
Fot. Wikipedia
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie