Reklama

Będą nowe pociągi dla I i II linii metra

Za dwa lata, w połowie 2019 r. pojawią się pierwsze sześciowagonowe składy. Miasto chce ich kupić w sumie 37, kolejna partia pojawi się w ciągu następnych 4 lat. Zamówienie będzie można rozszerzyć o następne 8 składów.

Metro Warszawskie ogłosiło przetarg. Firmy mają czas na składanie ofert do 27 września 2017 r. Podstawowym kryterium jest cena - 50 proc. punktów, następnie zużycie energii elektrycznej - 24 proc., system utrzymania pojazdu - 22 proc. i ekologia - 4 proc.

W specyfikacji zaznaczono, że nowe pociągi, podobnie jak Inspiro Siemensa maja być jednoprzestrzenne, by można było przejść z jednego końca na drugi bez wychodzenia na peron. Mają też być zaopatrzone w wysuwane rampy, które niwelują odstęp między krawędzią peronu a wagonem. Zakup zostanie dofinansowany z funduszy unijnych.

Nowe pociągi zastąpią stare składy. Obecnie tabor metra warszawskiego liczy 75 pociągów. Pierwsze zostaną wycofane najstarsze pojazdy rosyjskie, które były wprowadzone do eksploatacji w latach 1994 – 1997. Po 10 latach dokupiono 30 wagonów i wydłużono składy do 6 wagonów, sprowadzono też 7 kompletnych pociągów. Od 2000 r. w warszawskim metrze kursuje też 18 pociągów dostarczonych przez francuską firmę Alstom. Najnowsze składy to Inspiro Simensa, większość z 35 obsługuje II linię metra.

Fot. Wikipedia

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do