Kończy się dobra passa detalistów Jak sieci handlowe mogą wzmocnić swoją pozycję?

Clue PR - blog 11/09/2019 18:08

Ponad 4 biliony dolarów – tyle w ostatnim roku obrotowym wyniosły przychody ze sprzedaży detalicznej 250 największych firm – wynika z najnowszego raportu Deloitte[1]. To oznacza w przybliżeniu ponad 18 miliardów dolarów przychodów dla każdej z nich. Jednak eksperci prognozują, że dobra passa detalistów powoli się kończy.

Spowolnienie wzrostu gospodarczego w Europie, Chinach i Japonii, a przy tym wzrost kosztów finansowania zewnętrznego i przyspieszenie inflacji na głównych rynkach – to tylko niektóre zmiany, które mogą bezpośrednio uderzyć w sektor handlu detalicznego[2]. Co mogą zrobić firmy, aby zabezpieczyć dotychczasowe wyniki finansowe i pozostać konkurencyjnymi?

Efektywne zarządzanie energią

Oprócz dobrze przemyślanych działań związanych z polityką cenową i lojalnościową, istnieje jeszcze kilka innych skutecznych sposobów zwiększenia konkurencyjności sieci handlowej.

- Oszczędności związane z prawidłowym zarządzaniem energią w budynku to klucz do lepszych wyników finansowych. Szacuje się, że obecnie budynki odpowiadają za ponad 40% zużycia energii w Europie[3]. Wyposażenie ich w nowoczesne technologie i rozwiązania z dziedziny Smart Building pozwala na podniesienie efektywności energetycznej. Widać, że wiele firm z sektora docenia i wdraża te rozwiązania, bo dostrzegają płynące z nich korzyści – wyjaśnia Anna Nowak-Jaworska, Wiceprezes Działu Building Business w Schneider Electric.

Co istotne, inteligentne budownictwo to nie tylko nowe inwestycje, ale także modernizacje przestarzałych systemów zarządzania budynkiem. Wdrożenie proekologicznych rozwiązań do już istniejących budynków gwarantuje nie tylko lepsze wykorzystanie zasobów, ale pozwala także zmniejszyć koszty eksploatacji. To szczególnie istotne, skoro aż 75% kosztów ponoszonych
w całym okresie istnienia budynku stanowią wydatki właśnie na konserwację i eksploatację.

Chmura możliwości

Pierwszym krokiem do efektywnego zarządzania energią jest pomiar jej zużycia w danym budynku – dzięki dokładnej analizie można wyróżnić sklepy o najwyższej oraz najniższej wydajności i ustalić odpowiednie wzorce. Ważne jest również zapewnienie odpowiedniej ochrony przed nieplanowanymi przestojami – tak wynikającymi z awarii urządzeń, jak i związanymi z przerwami w dostawie prądu.

– Zarządzanie energią w budynku jest obecnie zdecydowanie prostsze niż jeszcze kilka lat temu. Kierownicy sklepów mogą korzystać z rozwiązań opartych na chmurze, które zapewniają pełen wgląd w zużycie energii, a także alerty na temat jakości dystrybucji energii elektrycznej. Sklepy, które już zdecydowały się na wdrożenie takich rozwiązań dostrzegają konkretne korzyści – u jednego z naszych klientów z branży budowlano-wykończeniowej obniżono zużycie energii o 20% dzięki zastosowaniu rozwiązania EcoStruxure. To naprawdę bardzo dobry wynik i korzyść dla przedsiębiorstwa – firma nie tylko zaoszczędzi, ale również przyczyni się do ochrony środowiska
– zmniejszając w ten sposób swój ślad węglowy - mówi Anna Nowak-Jaworska.

Powyższy przykład pokazuje, jak ogromny potencjał tkwi w efektywnym zarządzaniu energią. Firmy decydujące się na ten krok z pewnością zwiększą swą konkurencyjność na rynku, a przy tym będą mogły rozwijać się w bardziej zrównoważony, odpowiedzialny ekologicznie sposób.

O Schneider Electric

W Schneider Electric wierzymy, że dostęp do energii i zasobów cyfrowych to podstawowe prawo każdego człowieka. Stwarzamy warunki do poprawy efektywności energetycznej dla każdego, w każdym miejscu i w każdej chwili. Nazywamy to Life Is On.

Oferujemy cyfrowe rozwiązania z zakresu zarządzania energią i automatyki, zapewniające wydajność i zrównoważony rozwój. Łączymy najlepsze na świecie technologie energetyczne, automatykę w czasie rzeczywistym, oprogramowanie i usługi w ramach zintegrowanych rozwiązań dla domów, budynków, centrów danych, infrastruktury i przemysłu.

www.se.com/pl

 

[1] Deloitte, Po rekordowym roku sieci handlowe z niepokojem patrzą w przyszłość

[2] Ibidem.

[3] Zużycie energii w budynkach biurowych

Reklama

Kończy się dobra passa detalistów Jak sieci handlowe mogą wzmocnić swoją pozycję? komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Analizy statystyczne

Wykonujemy analizy statystyczne do badań z różnych dziedzin nauki. Najczęściej poruszamy się w takich obszarach jak: medycyna, psychologia,..


Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez wio.waw.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"