Reklama

Niezbędne formalności związane z pożegnaniem osoby bliskiej przy organizacji pogrzebu

Śmierć bliskiej osoby to bardzo trudne chwile dla rodziny, na której barki spada także obowiązek zajęcia się formalnościami związanymi z pogrzebem. Łączy się to m. in. z koniecznością dostarczenia niezbędnych do pochówku dokumentów. Warto wymienić, jakie dokumenty powinniśmy mieć ze sobą, ponieważ przy pozostałych formalnościach możemy liczyć na profesjonalną pomoc i wsparcie Miejskiego Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Sp. z o.o.

Dokumenty niezbędne przy organizacji pogrzebu:

1. karta zgonu - podstawowy dokument, wydawany przez lekarza,
2. akt zgonu - dokument wystawiany przez Urząd Stanu Cywilnego na podstawie karty zgonu i dowodu osobistego osoby zmarłej,
3. legitymacja ZUS lub ostatni odcinek emerytury lub renty osoby zmarłej, ewentualnie zaświadczenie o odprowadzonych składkach ZUS,
4. dowód tożsamości (dowód osobisty lub paszport) osoby zlecającej pogrzeb,
5. akt urodzenia lub akt małżeństwa osoby zlecającej pogrzeb w celu ustalenia pokrewieństwa lub powinowactwa z osobą zmarłą.
 
Podstawowym dokumentem jest oczywiście karta zgonu, czyli dokument wydawany przez lekarza. Na jej podstawie oraz dokumentu tożsamości osoby zmarłej Urząd Stanu Cywilnego wydaje akt zgonu.

Pamiętać należy również o legitymacji ZUS lub ostatnim odcinku emerytury lub renty, ewentualnie o zaświadczeniu od pracodawcy o odprowadzanych składkach ZUS osoby zmarłej. Osoba, która zleca pogrzeb, musi przedstawić swój dowód osobisty lub paszport. Ważny jest akt urodzenia lub akt małżeństwa osoby zlecającej pochówek w celu ustalenia pokrewieństwa lub powinowactwa z osobą zmarłą.

W wielu formalnościach pomogą nam jednak pracownicy Miejskiego Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Sp. z o.o. Należy zgłosić się do jednego z 12 Punktów Usług Pogrzebowych zlokalizowanych na terenie miasta Warszawy.

Po przekazaniu niezbędnych dokumentów i podpisaniu stosowanego pełnomocnictwa to MPUK załatwia wszelkie formalności zarówno w urzędach, jak i w zarządach cmentarzy. W trakcie rozmowy w Punkcie Usług Pogrzebowych omawiane są wspólnie szczegóły dotyczące całego procesu pochówku.

W sytuacji, gdy okoliczności zgonu były przedmiotem postępowania prokuratury lub policji, trzeba również pamiętać o pisemnym zezwoleniu danego organu na pochowanie zmarłego.


W tych trudnych dla każdego chwilach profesjonalną pomoc i wsparcie przy załatwieniu wszelkich formalności zapewnia Miejskie Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o. Początki tej Spółki sięgają roku 1945, kiedy to został powołany Miejski Zakład Pogrzebowy. Aktualnie na terenie Miasta Stołecznego Warszawa MPUK posiada 12 swoich placówek. Adresy oraz telefony kontaktowe do poszczególnych placówek znajdą Państwo TUTAJ.

Miejskie Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o.
ul. Nakielska 3
01-106 Warszawa
www.mpuk.pl

Sekretariat:
tel. (22) 836 69 12
e-mail: [email protected]

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do