Reklama

Ten mieszkaniec chce wyłączyć sygnalizację świetlną

Jest ktoś, komu zależy na tym, aby wyłączyć sygnalizację świetlną. W nocy. W niektórych lokalizacjach. Po co i dlaczego?

Czasami późnym wieczorem lub nocą wracamy z pracy, ze spotkania, z imprezy (oczywiście nie w przypadku sytuacji z pandemią). Niezależnie od punktu wyjścia, możemy widzieć po drodze puste przystanki autobusowe, puste przejścia dla pieszych przy stołecznych skrzyżowaniach. Bywa, że ruch jest jeszcze duży, ale nie zawsze. Autor poniżej koncepcji zauważył, iż część ruch na kilku skrzyżowaniach jest znikomy. 

Dlatego tenże anonimowy mieszkaniec miasta chciałby wyłączyć sygnalizację świetlną na spokojniejszych skrzyżowaniach w Warszawie. Chodziłoby o godziny od 23.00 do 5.00 rano. I chociaż uzasadnia to tym, że poprawiłoby to bezpieczeństwo...

Ma to na celu poprawę bezpieczeństwa użytkowników dróg poprzez zwiększenie ich koncentracji zarówno za kierownicą, jak i przy przechodzeniu przez jezdnię oraz polepszenie płynności ruchu w godzinach nocnych. Ułatwi to również przemieszczanie się mieszkańcom, poprawi płynność ruchu i przyczyni się do zmniejszenia emisji spalin i umożliwi oszczędzanie energii elektrycznej.

...Niekoniecznie tak by to wyglądało. Czasowe wyłączenie sygnalizacji mogłoby spowodować więcej poważnych szkód niż pożytku. Tym bardziej, że tezy autora nie są podparte żadnymi badaniami dotyczącymi bezpieczeństwa ruchu, jak ktoś wskazał w komentarzu. Realizacja tego zadania mogłaby skończyć się niekorzystnie. Co gorsza, tragicznie. 

CZYTAJ RÓWNIEŻ: 

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do