Reklama

Co się dzieje przy przebudowie al. Jana Pawła II? [ZDJĘCIA]

W dniu 18 maja bieżącego roku Zarząd Dróg Miejskich rozpoczął prace nad remontem al. Jana Pawła II - dokładnie na odcinku od ronda Czterdziestolatka do ronda ONZ.

Praca wre!

Warszawski ratusz przypomniał, że arteria, która dawniej nosiła nazwę socjalisty Juliana Marchlewskiego, powstała jeszcze w latach 50. ubiegłego wieku. 

Wysłużona nawierzchnia jezdni, z licznymi łatami i koleinami, domaga się pilnej wymiany. Krawężniki sprzed kilkudziesięciu lat są wyszczerbione i powykrzywiane. Stare, nierówne, miejscami bardzo wąskie, połatane, asfaltowe chodniki nie przystają do centrum europejskiej stolicy. Parkowanie samochodów odbywa się w większości na chodnikach, częściowo w miejscach do tego nieprzeznaczonych.

Gruntowna przebudowa obejmie np. remont jezdni, rozszerzenie chodników i nasadzenie świeżej zieleni. Istotną zmianą będzie wytypowanie przejść dla pieszych na rondzie Czterdziestolatka, dzięki czemu mieszkańcy bez problemu przejdą z Dworca Centralnego i Złotych Tarasów na różne przystanki tramwajowe, a nawet do powstającego wieżowca Varso. Stworzona zostanie także ścieżka rowerowa i postojowe zatoki. 

Kierowco, pamiętaj!

Z ruchu wyłączono skrajne prawe pasy jezdni w stronę Żoliborza. Połączenie z aleją Jana Pawła II chwilowo utraciła ulica Złota, Sienna oraz Śliska. ZDM wprowadził również miejscowy zakaz zatrzymywania się i postoju. Za to na wylocie z ronda w kierunku Dworca Centralnego są dostępne tylko dwa pasy ruchu drogowego.

Na sąsiadującym z al. Jana Pawła II odcinku Złotej na czas remontu obowiązuje zakaz zatrzymywania się. Na Siennej nie da się zaparkować w pobliżu łącznika ze Śliską, natomiast na Śliskiej zakaz zatrzymywania się obowiązuje po północnej stronie ulicy, na odcinku od łącznika z Sienną do al. Jana Pawła II.

Plac budowy objął także część chodnika po wschodniej stronie ulicy. Wzdłuż Złotych Tarasów utrzymane zostało przejście dla pieszych o szerokości 2,5 metra. Czynne są wyjścia z przejścia podziemnego pod rondem Czterdziestolatka przy Dworcu Centralnym, natomiast przejścia dla pieszych po południowej i wschodniej stronie ronda ONZ są zwężone.

CZYTAJ RÓWNIEŻ:

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-24 21:28:48

    kolejne demolowanie warszawskich ulic i bezsensowne zwężanie jezdni. dotychczasowy chodnik był na tyle szeroki że był w stanie pomieśić (dość mały) ruch pieszych a także znalazło by się miejsce na ścieżkę rowerową. duzy ruch samochodów, który dzieki podziałowi na (aż) 4 pasy nie tworzyły zatorów się nie zmniejszy, za to zwiększy i on i wygenreuję korki (których nei było, a będą 4 pasy minus pas na chodnik, mius pas na buspas,minus pas na sciezke roerową = zero miejsc parnikowych i jedden pas dla samochodów)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Andrzej - niezalogowany 2020-05-24 21:29:58

    remont był potrzebny, ale to co robią aktywiści to ABSURD!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    BB - niezalogowany 2021-03-22 11:51:05

    Wystarczyło wyremontować i tak już szerokie chodniki i jezdnię , wydzielić ścieżkę rowerową i posadzić zieleń , ale żeby zwężać jezdnie to po prostu bezmyślność , to jest typowa trasa dla samochodow, a nie dla pieszych ! Ale podejrzewam , że chcieli zrobić tanio - remont jezdni kosztuje krocie w porównaniu z rozpruciem asfaltu i nawiezieniem potem w puste miejsce ziemi . Badziewiaki z Ratusza zarządzają miastem , hahahahaha! Nigdy tam nie widziałam pieszych , rowery tak, ale nie piesi , ten odcinek jest typowy dla przejazdu tramwajow i samochodow ew. rowerów , piesi wolą przejechać ten dość długi odcinek tramwajem . Bezmyślność planowania w/g Trzaskowskiego , magistra od politologii , to efekt braku znajomości podstawowych zasad zarządzania 3 milionową aglomeracją , który nie wie gdzie leży Ursus , bo mamusia , a sciślej mówiąc TW Renata, pochodzenia żydowskiego , dzięki temu , że donosiła do SB na kolegów ojca - artstów i w zamian pewnie dostala mieszkanie na Starym Miescie ,przeciez byli z Krakowa ( a na Starym Mieście mieszkania dostawali aparatczyki , więc nie ma co się dziwić , że nigdy nie jeździł do robotników z Ursusa , żeby im podziękować za 1976 rok. Wychowany w domu bez tradycji patriotycznych dla Polski , brak słów , że ludzie go wybrali , ale dostaja to co chcieli , zero przemyśleń i brak koncepcji . Chcą reaktywować Emilię stary komunistyczny 2 - piętrowy budyneczek w gąszczu 200 metrowych wieżowcow - to wynik braku koncepcji czy głupoty ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do