
SEO, z angielskiego Search Engine Optimalization, w skrócie polega na optymalizacji strony w celu polepszenia jej wyników w wyszukiwarce internetowej. Kolokwialnie mówiąc, żeby być wyżej w Google’u. Im lepiej strona jest zoptymalizowana pod kątem SEO, tym wyżej się ona znajdzie. Im wyżej się znajdzie, tym większa jest szansa, że zostanie odwiedzona przez użytkownika, który wyszukiwał te czy inne treści, wpisując odpowiednie słowa kluczowe w wyżej wspomnianym Google’u. Zatem SEO wprost wpływa na ruch na stronie, czyli na liczbę unikalnych użytkowników serwisu. SEO warto pojmować jak integralną część marketingu w sieci, a więc obok prężnej działalności firmy w mediach społecznościowych należy również się zająć optymalizacją już istniejącej witryny internetowej.
SEO pomaga przyciągać nowych użytkowników. Użytkownicy wyszukują produkty bądź usługi w większości posiłkując się wynikami wyszukiwarki. Najczęściej pierwszymi pięcioma ze znalezionych. Ładnie napisana, wzbogacona o rzetelne i fajne treści oraz kompatybilna z urządzeniami mobilnymi strona łatwiej się znajdzie na wyższych pozycjach w wynikach Google’a. To zaś przełoży się na zwiększenie jej wyświetleń przez użytkowników, a więc potencjalnych, przyszłych klientów Twojej firmy!
Oprócz działań stricte wymierzonych w optymalizację kodu strony, działania SEO również obejmują optymalizację treści, które się na niej znajdują. Wzbogacona o dobrze napisane (zarówno pod kątem meritum, jak i tzw. SEO copywritingu) treści z zakresu, w którym porusza się Twoja firma, strona nie tylko znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania, co przełoży się na organiczny ruch na stronie, lecz również zbuduje zaufanie internautów i klientów. Zaufanie i wiarygodność zaś przełożą się na głębszą więź między klientem a marką i mogą również pobudzić go do polecenia firmy innym użytkownikom. Polecenie strony jest jednym z aspektów tzw. link-bildingu, czyli pozyskiwania linków, które jest nieodłączną częścią pozycjonowania strony w sieci.
Optymalizacja pod kątem SEO, pod warunkiem, iż była prowadzona w sposób rzetelny i profesjonalny, przynosi długofalowy rezultat. Co wcale nie znaczy, że po pomyślnej optymalizacji można już się nie przejmować trendami czy np. wytycznymi Google’a co do zawartości i kodu strony. Mimo to, dobrze dobrane i profesjonalnie wykonane czynności związane z optymalizacją na długo utrzymają Twoją firmę na wyższych pozycjach w wyszukiwarce. Ważną zaletą SEO jest również jej przejrzystość i mierzalność skutków, co pomaga w podejmowaniu tych czy innych decyzji związanych z kampanią reklamową firmy w sieci.
SEO wcale nie jest takie drogie! A więc nawet jeżeli Twoja firma jest dopiero na starcie i jeszcze nie dysponuje sporymi funduszami, optymalizacja strony pod kątem SEO nie będzie dotkliwym obciążeniem finansowym.
Stronę możesz zoptymalizować sam, lub powierzyć to profesjonalistom. Biorąc udział w Projekcie 360°, możesz przez 30 dni bezpłatnie korzystać z usług agencji marketingowej, która stanie się Twoim zewnętrznym działem marketingu. Oprócz optymalizacji strony, wykonanych zostanie szereg innych działań, które pomogą Twojej firmie osiągać jak najlepsze wyniki w Internecie.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie