Reklama

Pociągi FLIRT, IMPULS niebawem wyruszą w trasę

02/09/2021 12:32

Pod koniec czerwca odbyły się odbiory techniczne pierwszych pojazdów typu FLIRT wyprodukowanych przez firmę Stadler Polska dla Kolei Mazowieckich. Lepszej jakości podróżowania doświadczą pasażerowie linii jadących do Skierniewic, Mińska Mazowieckiego i Radomia. Natomiast, w dniu 2 września pierwszy pociąg Impuls 2 dla warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej rozpoczął jazdy testowe.

Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich powiedział: Rozpoczęcie dostaw 71 ezt to skok cywilizacyjny dla realizacji połączeń kolejowych na Mazowszu. To dalsza, znacząca poprawa jakości i bezpieczeństwa podróżowania w obszarze województwa i aglomeracji stołecznej. Dziękuję wszystkim pracownikom, którzy w trudnych warunkach pandemii, z zachowaniem najwyższych środków ostrożności pracowali wspólnie z przedstawicielami firmy Stadler, aby te składy mogły zostać odebrane.     

FLIRT

Pociągi przekazane Kolejom Mazowieckim to elektryczne zespoły trakcyjne typu FLIRT najnowszej generacji – nowoczesne, lekkie, energooszczędne pojazdy z pudłami wykonanymi ze stopów aluminiowych. Są jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej i bezprzewodowy dostęp do internetu. Pociągi mogą osiągać prędkość 160 km/h. Są również wyposażone w wewnętrzny i zewnętrzny monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, miejsce dla wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, nowoczesne toalety.

Testy IMPULS

Zarząd Transportu Miejskiego poinformował w dniu 2 września o przeprowodzeniu testów pierwszego 5-członowego Impulsa 2 produkowanego przez Newag dla warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. Stołeczny przewoźnik kolejowy zamówił 21 pojazdów: 15 złożonych z 5 członów i 6 złożonych z 4 członów. Dzięki temu np. w godzinach szczytu będzie mógł elastycznie zarządzać liczbą miejsc w pociągach. Będzie mogło w nich wygodnie usiąść od 288 do 372 osób.

Nowe pojazdy będą klimatyzowane, wyposażone w Wi-Fi, ładowarki USB, nowoczesny system informacji pasażerskiej, automaty biletowe oraz ratujące życie defibrylatory AED. Producent wprowadził także dodatkowe rozwiązanie dla prowadzącego pojazd. Są nim drzwi w kabinie, dzięki którym maszynista może ją bezpiecznie opuścić bez przechodzenia do strefy pasażerskiej. Wartość kontraktu realizowanego przez Newag wynosi blisko 668 milionów złotych brutto, z czego blisko 203 miliony pochodzą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020. Umowa z Newagiem obejmuje także przeszkolenie pracowników w zakresie obsługi pociągów oraz siedmioletnie serwisowanie — informuje ZTM.

CZYTAJ RÓWNIEŻ:




Fot. Koleje Mazowieckie / ZTM

 

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do