Reklama

Miejski rzecznik bez wahania broni konsumentów!

Zeszłoroczne podsumowanie działań Miejskiego Rzecznika Konsumentów robi wrażenie. Korzystaliście z takich usług?

Miejski Rzecznik Konsumentów Małgorzata Rothert podkreśla, że jednym z zadań miast jest ochrona konsumentów. A jak 15 marca 1962 r. powiedział John F. Kennedy, "konsumenci to my wszyscy". Dlatego stołeczny ratusz opublikował dane, które robią wrażenie.

Otóż w 2022 r. wydział Miejskiego Rzecznika Konsumentów udzielił niemal 10 tys. porad osobistych i telefonicznych (a także 600 pisemnych!). Ponadto, po przeanalizowaniu ok. 2500 wniosków konsumentów, w 1866 sprawach Rzecznik wystąpiła do przedsiębiorców. Pomocy na drodze sądowej udzielono natomiast 96 osobom. Toczyło się 78 spraw przed sądami, w tym 20 spraw wszczętych w latach poprzednich. Wiele z nich zakończyło się pozytywnymi wyrokami (dla konsumentów). Przykłady? Urzędnicy je zdradzili:

  • Sąd potwierdził, że przedsiębiorca telekomunikacyjny podszywający się pod dotychczasowego dostawcę stosował nieuczciwe praktyki rynkowe w procesie pozyskiwania klientów, tj. wobec 56 konsumentów, na rzecz których Rzecznik wytoczyła powództwo. 
  • Sąd poparł apelację Rzecznika uznając, że niedopuszczalne jest pobieranie przez pośrednika organizującego przewóz przesyłki kurierskiej dodatkowych opłat za tzw. „dużą paczkę” - bez właściwej weryfikacji wymiarów przesyłki.
  • Sprzedaż podrobionego iPhona – Rzecznik wystąpiła do sądu przeciwko nieuczciwemu sprzedawcy domagając się zwrotu ceny zapłaconej za towar pozbawiony cech przedstawianych w ofercie, sąd w wyroku w całości uwzględnił to żądanie.
  • Sądy wydały kilka nakazów zapłaty na rzecz konsumentów, którzy odstępowali od umów o świadczenie usług medycznych w formie pakietów zawieranych na tzw. pokazach.

Małgorzata Rothert zabrała głos w sprawie swojej własnej pracy:

 Można u nas skorzystać z bezpłatnych porad i informacji prawnej. W przypadku sporu z przedsiębiorcą występujemy do przedsiębiorców w imieniu konsumentów, by doprowadzić do polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem interesu konsumenta, a także wskazać przedsiębiorcy jego powinności w świetle obowiązującego prawa.

Fot. UM Warszawa

CZYTAJ RÓWNIEŻ:

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do