
Zeszłoroczne podsumowanie działań Miejskiego Rzecznika Konsumentów robi wrażenie. Korzystaliście z takich usług?
Miejski Rzecznik Konsumentów Małgorzata Rothert podkreśla, że jednym z zadań miast jest ochrona konsumentów. A jak 15 marca 1962 r. powiedział John F. Kennedy, "konsumenci to my wszyscy". Dlatego stołeczny ratusz opublikował dane, które robią wrażenie.
Otóż w 2022 r. wydział Miejskiego Rzecznika Konsumentów udzielił niemal 10 tys. porad osobistych i telefonicznych (a także 600 pisemnych!). Ponadto, po przeanalizowaniu ok. 2500 wniosków konsumentów, w 1866 sprawach Rzecznik wystąpiła do przedsiębiorców. Pomocy na drodze sądowej udzielono natomiast 96 osobom. Toczyło się 78 spraw przed sądami, w tym 20 spraw wszczętych w latach poprzednich. Wiele z nich zakończyło się pozytywnymi wyrokami (dla konsumentów). Przykłady? Urzędnicy je zdradzili:
Małgorzata Rothert zabrała głos w sprawie swojej własnej pracy:
Można u nas skorzystać z bezpłatnych porad i informacji prawnej. W przypadku sporu z przedsiębiorcą występujemy do przedsiębiorców w imieniu konsumentów, by doprowadzić do polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem interesu konsumenta, a także wskazać przedsiębiorcy jego powinności w świetle obowiązującego prawa.
Fot. UM Warszawa
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Zobacz także:
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie