Plan przebudowy mostu to niegospodarność i absurd

Ulice – place , przebudowy mostu niegospodarność absurd - zdjęcie, fotografia
Grzegorz Wysocki - blog 23/09/2019 06:19

Aktywiści miejscy idą na całość. Dysponując dużymi wpływami w mieście udało im się przeforsować bardzo kontrowersyjne projekty zwężenia ulic Górczewskiej i Grójeckiej. W obu tych przypadkach Zarząd Dróg Miejskich i prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski byli zupełnie głusi na głosy mieszkańców.

Od kilku dni możemy "podziwiać" kolejny projekt. Tym razem jest to "Ludzki Poniatowski. Idea zmiany organizacji ruchu i poprawy bezpieczeństwa". Autorzy tego pomysłu postulują między innymi: ograniczenie ruchu kołowego i zmniejszenie prędkości jazdy, wydłużenie przystanków komunikacji miejskiej, remont i niwelacja torowiska, wprowadzenie buspasów na torowisko, wprowadzanie ścieżek rowerowych, znaczne poszerzenie chodników, wprowadzenie elementów małej architektury, wprowadzenie wind dla niepełnosprawnych.

Proponowane zmiany są miłe dla oka i satysfakcjonują wszystkich tych, którzy doktrynalnie zwalczają ruch samochodowy w naszym mieście.

Zachodzi pytanie. O co chodzi aktywistom? Przez lata staraliśmy się w Warszawie rozbudowywać równomiernie wszystkie sposoby przemieszczania się po naszym mieście. Przeprawy mostowe do dzisiaj są przyczyną powstawania korków i emisji spalin. Jest ich za mało zwłaszcza, że po stronie praskiej przybywa osiedli mieszkaniowych. Dlatego budowane są nowe mosty nakładem miliardów złotych. Teraz okazuje się, że nasze podatki mają być wydatkowane, aby ograniczać przejazd przez jeden z głównych mostów w miesicie.

Plan przebudowy mostu to niegospodarność i absurd komentarze opinie

  • G. Romański - niezalogowany 2019-09-23 08:18:02

    Świetny pomysł.

  • Piotr - niezalogowany 2019-09-23 08:48:22

    Bardzo rozsądny kompromis, popieram.

  • Gość - niezalogowany 2019-09-23 09:21:02

    Wywalanie pieniędzy w błoto, bo paru nawiedzonych rowerzystów "Tak chce"

  • Warszawiak - niezalogowany 2019-09-23 09:21:09

    Pomysł jest delikatnie mówiąc debi... lny i jeśli są jakieś osoby, które mu przyklaskują to są to chyba tylko i wyłącznie jednostki jakie ten absurd wymyśliły!!!

  • Gość - niezalogowany 2019-09-23 09:42:43

    A mi się ten pomysł podoba. Przy okazji -dlaczego Pan kandyduje do Sejmu z listy podwarszawskiej? Czyżby nie udało się zebrać podpisów w Warszawie?

  • gość 2019-09-23 10:47:06

    przepraszam, jak niegospodarność? jakie ograniczanie ruchu kołowego ?
    Z tego co pamiętam to w tej chwili jest chodnik dla pieszych, buspas, normalny pas i tory, czyli samochody mają jeden pas,KM ma dwa pasy częściowo wykorzystane.Po remoncie miałby być chodnik DDR pas dla samochodów i buspas z torami. czyli samochody nie tracą żadnego pasa.

  • gość 2019-09-23 11:44:06

    Grzegorzu, przesadzasz.
    Obecnie torowisko jest martwe dla ruchu miejskiego, a bus-pasem jeździć nie wolno.
    Jeśli już, to ten projekt mało wnosi, bo zdeniwelowane i pewnie docelowo wydzielone torowisko-buspas plus jeden pas ruchu to jest DOKŁADNIE tyle, ile mamy. Jedyne zalety to więcej miejsca na próżnię bo pieszego na moście w życiu nie widziałem poza posterunkami przy koksownikach w czasie Wojny Jaruzelskiej, oraz dodanie wydzielonego pasa rowerowego. Dla porządku, rowerzystę widziałem tam jednego, raz w życiu - jechał buspasem.

    Kłamstwem, a raczej pobożnym samooszukiewaniem, jest zaś twierdzenie że "staraliśmy się w Warszawie rozbudowywać równomiernie wszystkie sposoby przemieszczania się". Miasto od dekad wydatkuje kolosalne kwoty na ruch zmotoryzowanych, zupełnie ignorując fakt że ponad 70% warszawiaków porusza się po mieście komunikacją. Nie ma też naiwnych którzy wierzą we frazesy o równomiernym rozwoju - jeśli był taki równomierny, to ile kilometrów nowych tras tramwajowych otwarto w Warszawie przez ostatnie dwie dekady? Potrafisz wymienić choćby trzy nowe trasy powyżej kilometra? A ile było, a ile jest linii tramwajowych?

    Ja wiele lat myślałem jak ty. Aż odkleiłem swoje derier od samochodowego stołka, i odkryłem że między tramwajami, autobusami i uberem oszczędzam czas i pieniądze...

  • gość 2019-09-23 12:09:58

    bardzo dobry pomysł

  • gość 2019-09-23 13:26:16

    Pisze Pan bzdury. "Samochodoza" Panu do głowy uderzyła. Gdyby poszli na całość to ten most powinien zostać zamknięty dla prywatnych pojazdów - tylko tramwaje, autobusy, piesi i rowery. Tak robią cywilizowane stolice europejskie. Bardzo dobrze, że miasto i aktywiści działają na rzecz pieszych i rowerzystów, bo rozpędzone samochody w mieście to tylko zagrożenie dla normalnych ludzi, hałas i spaliny.

  • Gość - niezalogowany 2019-09-23 13:48:45

    Likwidacja 1 pasa dla aut to głupota. A po co taki szeroki chodnik? Tam prawie nikt pieszo nie chodzi. Wywalanie forsy w błoto i szkodzenie użytkownikom

  • gość 2019-09-23 21:28:19

    paraliż w przypadku awarii, przymusowego zatrzymania autobusu, tramwaju..

  • gość 2019-09-23 21:31:53

    Żarcik taki, bo tramwaje z Gocławia też tędy?

  • Gość - niezalogowany 2019-09-23 21:51:33

    Super pomysł.

  • Gościu - niezalogowany 2019-09-23 22:41:44

    Znów ci owiani złą sławą "aktywiści miejscy", a Pan to niby kto? Każda strona ma prawo wygłaszać swoje poglądy i bardzo sie cieszę że mało kto łyka Pańską demagogię... wiecej miejsca dla rowerow i komunikacji miejskiej brawo!

  • twas - niezalogowany 2019-09-23 22:57:57

    Świetny pomysł, najlepiej wywalić wszystkie auta z Warszawy i będzie po problemie. Wszędzie chodniki, parki, aleje spacerowe i wąskie uliczki dla rządowych pojazdów, autobusów i karetek. "Czaskoski" byłby szczęśliwy.

  • wasz znajomy - niezalogowany 2019-09-23 23:33:12

    Pomysł w swym zamyśle nazwał bym bardzo dobrym.
    Jedyne co mnie niepokoi, to to czy zrobienie tram-bus pasa nie ograniczy przepustowości dla tramwajów.
    Jeśli nie ma z tym problemu, to tylko realizować.
    Jeżeli mógł by być z tym problem, pomyśleć o zmianach w rozkładach na korzyść tramwajów, bo tylko one mają większą moc przewozową liczoną pasażerokilometrach.
    Wszystko do ogarnięcia.

    Ale dla mnie clue problemu to nie sam most tylko dojazdy do niego, promujmy organizację ruchu która skłoni kierowców do omijanie tej przeprawy.

  • Gość Kris - niezalogowany 2019-09-24 07:35:20

    Już teraz w szczytach most się korkuje. Ja zwężą będzie po południu korek w Alejach po Centralny. Widocznie tzw aktywiści chcą zwiększenia smogu. Zobaczćie jak po zwężeniu stanęła Tamka. Współczuję ludziom, mieszkającym w pobliżu.

  • Pold - niezalogowany 2019-09-24 08:10:43

    Do tej pory starano się rozbudowywać równomiernie wszystkie rodzaje dróg?! Ktoś zdrowo popłynął. A gdzie te nowe trasy tramwajowe czy rowerostrady? Zbudowano tylko wylotówki i remontowano ulice, reszta była albo w sferze obietnic (nowe tory), albo robiona symbolicznie i na odwal się (słynne kilkudziesięciometrowe 'ścieżki rowerowe' donikąd).
    W okolicy jest most na moście, jeśli nie starcza przepustowości, to trzeba pomyśleć nad zmianą priorytetów. Zabawne to Wasze oburzenie i zarzuty o... doktrynerstwo! Kto jak kto... Jeżdżę i samochodem i rowerem, zapewniam Was, że pogoda sprzyja jeździe jednośladem przez 3/4 czasu - to nie lata 80., gdy zimą wszystko zakopywalo się w śniegu! Trzeba tylko chcieć wyjść na zewnątrz ;) Od razu byście zobaczyli, jaka Warszawa jest zajeżdżona przez wygodnickich! Nie każdy jest inwalidą, ruszmy się trochę...

  • gość 2019-09-24 08:17:01

    Plan to wyrzucenie pieniędzy w błoto a jednocześnie ograniczenie komunikacji miejskiej. Dlaczego ograniczamy przejazd autobusów pomiędzy tramwajami, co będzie wymagało przebudowy torowiska za wiele milionów - dla ścieżki rowerowej i chodnika dla pieszych??? Na spacery zimą? Niszczenie komunikacji miejskiej to absurd i niewytłumaczalna niegospodarność .

  • gość 2019-09-24 09:52:52

    Plan wygląda dobrze, ruch na tym moście i nie jest bardzo wysoki, a problemem są zatykające go z obu stron ronda - przy Nowym Świecie i Rondo Waszyngtona. To one sprawiają, że na samym moście jest stosunkowo luźno (w porównaniu do większych i częściej używanych mostów. Ograniczenie mostu do jednego pasa nie zmniejszy jego przepustowości, bo blokują go właśnie te ronda.

    Z drugiej strony jest to jedno z bardziej reprezentacyjnych miejsc w Warszawie, tym bardziej po oddaniu Bulwarów. W połączeniu z planowaną kładką pieszą może realnie połączyć dla pieszych dwa brzegi Wisły.

    A co do ścieżki rowerowej, to aktualnie jej tam nie ma, a jest bardzo potrzebna, oczywiście przy założeniu, że równocześnie zostanie doprowadzony do niej ruch rowerowy z obu stron Wisły (aktualnie nie bardzo jest jak bezpiecznie dojechać do tego mostu, chyba, że wnosząc rower z bulwarów po schodach).

    Zwężenie Grójeckiej czy Górczewskiej to głupota - i z tym się w pełni zgadzam, to ważne trasy łączące olbrzymie osiedla z centrum. Ale w tym miejscu się kompletnie nie zgadzam.

  • Gość - niezalogowany 2019-09-24 20:28:54

    Piesi na tym moście to tylko w weekendy w lecie w drodze na plażę lub stadion.

  • gość 2019-09-26 12:30:55

    A mieszka Pan na Górczewskiej, że wyraża Pan sprzeciw zwężeniu ulicy ? Szkoła, przedszkole, i żłobek niedaleko. Chcemy tu mieć czym oddychać ! Jest fantastyczna komunikacja miejska. Nie wszędzie trzeba się pchać samochodem.

  • gość 2019-09-30 05:09:32

    Myślę, że powinniśmy zacząć inwestować w tunele pod rzeką. To przyszłość transportu miejskiego - podejrzewam, że niewiele droższa od budowy i przebudowy mostów na Wiśle. A smród spalin może zostać przefiltrowany filtrami pod ziemią.

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Analizy statystyczne

Wykonujemy analizy statystyczne do badań z różnych dziedzin nauki. Najczęściej poruszamy się w takich obszarach jak: medycyna, psychologia,..


Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez wio.waw.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"