
Polska policja włączyła się w projekt pod hasłem "Think Before You Share". Chodzi o podnoszenie świadomości. Na temat czego?
To z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka Zaginionego, polska policja - obok 28 innych krajów zrzeszonych w Fundacji Amber Alert Europe - włączyła się w kampanię "Think before you share" (z ang. "pomyśl, zanim udostępnisz"). Celem akcji ma być podnoszenie świadomości o dzieleniu się nagimi zdjęciami i o tym, jakie to może mieć przykre konsekwencje. Nie chodzi o piętnowanie ofiar rozpowszechniania ich zdjęć, ale o edukację. Bo jest to temat, który warto zgłębiać; warto uważać.
Pandemia COVID-19 i rosnąca popularność platform społecznościowych zwiększyła liczbę samodzielnie generowanych roznegliżowanych zdjęć nastolatków, które są codziennie przesyłane i udostępniane za pośrednictwem różnego rodzaju aplikacji czy komunikatorów. Internet Watch Foundation podała, że w porównaniu z 2019 rokiem, zaobserwowano wzrost wspomnianego zjawiska aż o 77 procent. Amber Alert Europe podaje natomiast, że co trzeci nastolatek przyznaje się do otrzymania tego typu fotografii bez wiedzy i zgody osoby, która się na niej znajduje.
Dlatego międzynarodowa kampania obrazowo chce pokazywać, z jakiego powodu przesyłanie tzw. "nudesów" może być niebezpieczne. SPOT zamieszczony na słynnym portalu internetowym z muzyką i filmami (oraz w tym artykule) promujący akcję prewencyjną skierowany jest przede wszystkim do dzieci i młodzieży. Frank Hӧen, prezes i założyciel fundacji AMBER Alert Europe sam wypowiadał się głośno na ten temat:
Media społecznościowe i aplikacje do przesyłania wiadomości stają się coraz bardziej popularne wśród nastolatków w celu odkrywania i wyrażania swojej seksualności. Dotyczy to nagrywania jak i udostępniania roznegliżowanych zdjęć. Wielu młodych ludzi uważa je za zupełnie nieszkodliwe a udostępniane przez nich „nudesy” ich odbiorca zachowa tylko dla siebie. Rzeczywistość jest inna. Intencją kampanii jest uświadomienie wszystkim, że tego typu zdjęcia przekazane innym, mogą powodować daleko idące konsekwencje, zarówno zdrowotne (depresja, zaniżenie własnej wartości), jak też prowadzić do zachowań kryminalnych takich jak szantaż czy przemoc.
Filmy i plakaty kampanii przedstawiają nie tylko sytuację, w której młodzież przesyła sobie zdjęcia z podtekstami erotycznymi osób bez ich zgody i wiedzy, ale także sytuację, w jakiej np. rodzice dzielą się z innymi niewinnymi zdjęciami ich maluchów.
Fot. thinkbeforeyoushare.eu/policja.pl
Źródło: Think before you share, policja.pl
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Zobacz także:
Zobacz także:
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie