Reklama

Potęga mediów społecznościowych w marketingu internetowym

Nie ma co ukrywać – firma nie może się rozwijać bez pozyskiwania nowych klientów. Pytanie zatem, gdzie znaleźć nowych odbiorców? Odpowiedź brzmi: oczywiście, że w mediach społecznościowych, właśnie tam kryje się gigantyczny potencjał konsumencki z niezliczoną ilością możliwości wpływu na decyzje zakupowe coraz nowych rzesz odbiorców, czyli przyszłych klientów! Przybliżmy więc istotę social media i ich niebagatelną rolę jako płaszczyzny dla stosowania narzędzi marketingowych.


Insight, moc przywiązania emocjonalnego

Media społecznościowe nie tylko skupiają w sobie dużą liczbę ludzi, coraz częściej zaś są tym pierwszym, co sprawdzają rano przed pracą i w drodze do lub z niej. Skutecznie poprowadzona kampania marketingowa pozwoli firmie być w stałym kontakcie z klientami przez naprawdę sporą ilość czasu, utrwalając tym samym więź między marką a konsumentem. Buduje także relację opartą na zaufaniu i nieświadomym przywiązaniu emocjonalnym klienta do firmy, co niewątpliwie wpłynie na jego dalsze decyzje zakupowe.

Rozpoznawalność kluczem do sukcesu

Media społecznościowe już teraz zajmują niebagatelną rolę w życiu użytkowników, dla młodych ludzi wręcz są najważniejszym kanałem komunikacji interpersonalnej. Żeby „zaistnieć” w umysłach użytkowników firma musi dobrze się prezentować w social media. Zaczynając od zdjęcia profilowego na facebookowym koncie firmowym aż po najdrobniejsze szczegóły w komunikowaniu się z odbiorcami na przykładowym Messengerze. 

Lepiej, szybciej, skuteczniej… i trudniej

Odbiorców coraz bardziej interesuje jakość, ale to nie zmienia faktu, że klient wciąż chce wszystko w jak najszybszym terminie, a lepiej natychmiast. Firmy zaś muszą sprostać tym wszystkim wymaganiom, żeby przetrwać i poszerzyć bazę klientów, która jest warunkiem koniecznym dla skutecznego rozwoju marki i przedsiębiorstwa per saldoMedia społecznościowe w tych swoistych wyścigach oczekiwań odgrywają podwójną rolę: podkręcają ten pęd, dostarczając coraz lepsze rozwiązania techniczne bądź estetyczne zarówno dla firm, jak i dla zwykłych użytkowników. A zatem tylko z dobrze poprowadzoną kampanią marketingową w mediach społecznościowych da się zapewnić klientom najlepszy serwis, jakościowe treści i poczucie „docenienia” i uczestnictwa, które przełożą się na lojalność i więź emocjonalną z marką.

Niższe koszty, lepsze wyniki

Potęga mediów społecznościowych w marketingu przejawia się również pod kątem finansowym. Koszt kampanii marketingowej w social media jest nieporównywalne niższy niż w tradycyjnych środkach masowego przekazu. Ale to nie wszystko – w odróżnieniu od mediów konwencjonalnych mierzalność i transparentność wyników kampanii na przykładowym Facebooku jest również na o wiele wyższym poziomie, co pozwoli firmie nie tylko na obiektywne i klarowne ocenianie skutków kampanii dla marki, ale także da możliwość wniesienie ew. poprawek albo nawet całkowitej zmiany idei i założeń kampanii bez poniesienia większych strat finansowych bądź czasowych.

Media społecznościowe naprawdę zdominowały świat i ludzi w nim żyjących, w sposób mniej lub bardziej subtelny zaczęły definiować ich upodobania i zainteresowania, wpłynęły także na podejmowanie decyzji zakupowych przez klienta. Dlatego nie należy lekceważyć mocy mediów społecznościowych w kontekście biznesowym oraz marketingowym.

 

Zapraszamy do kontaktu w sprawie kompleksowej obsługi firmy w Internecie:

Facebook
Sprawdź za darmo!
Odwiedź nasz sklep

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do