
Nie ma co ukrywać – firma nie może się rozwijać bez pozyskiwania nowych klientów. Pytanie zatem, gdzie znaleźć nowych odbiorców? Odpowiedź brzmi: oczywiście, że w mediach społecznościowych, właśnie tam kryje się gigantyczny potencjał konsumencki z niezliczoną ilością możliwości wpływu na decyzje zakupowe coraz nowych rzesz odbiorców, czyli przyszłych klientów! Przybliżmy więc istotę social media i ich niebagatelną rolę jako płaszczyzny dla stosowania narzędzi marketingowych.
Insight, moc przywiązania emocjonalnego
Media społecznościowe nie tylko skupiają w sobie dużą liczbę ludzi, coraz częściej zaś są tym pierwszym, co sprawdzają rano przed pracą i w drodze do lub z niej. Skutecznie poprowadzona kampania marketingowa pozwoli firmie być w stałym kontakcie z klientami przez naprawdę sporą ilość czasu, utrwalając tym samym więź między marką a konsumentem. Buduje także relację opartą na zaufaniu i nieświadomym przywiązaniu emocjonalnym klienta do firmy, co niewątpliwie wpłynie na jego dalsze decyzje zakupowe.
Rozpoznawalność kluczem do sukcesu
Media społecznościowe już teraz zajmują niebagatelną rolę w życiu użytkowników, dla młodych ludzi wręcz są najważniejszym kanałem komunikacji interpersonalnej. Żeby „zaistnieć” w umysłach użytkowników firma musi dobrze się prezentować w social media. Zaczynając od zdjęcia profilowego na facebookowym koncie firmowym aż po najdrobniejsze szczegóły w komunikowaniu się z odbiorcami na przykładowym Messengerze.
Lepiej, szybciej, skuteczniej… i trudniej
Odbiorców coraz bardziej interesuje jakość, ale to nie zmienia faktu, że klient wciąż chce wszystko w jak najszybszym terminie, a lepiej natychmiast. Firmy zaś muszą sprostać tym wszystkim wymaganiom, żeby przetrwać i poszerzyć bazę klientów, która jest warunkiem koniecznym dla skutecznego rozwoju marki i przedsiębiorstwa per saldo. Media społecznościowe w tych swoistych wyścigach oczekiwań odgrywają podwójną rolę: podkręcają ten pęd, dostarczając coraz lepsze rozwiązania techniczne bądź estetyczne zarówno dla firm, jak i dla zwykłych użytkowników. A zatem tylko z dobrze poprowadzoną kampanią marketingową w mediach społecznościowych da się zapewnić klientom najlepszy serwis, jakościowe treści i poczucie „docenienia” i uczestnictwa, które przełożą się na lojalność i więź emocjonalną z marką.
Niższe koszty, lepsze wyniki
Potęga mediów społecznościowych w marketingu przejawia się również pod kątem finansowym. Koszt kampanii marketingowej w social media jest nieporównywalne niższy niż w tradycyjnych środkach masowego przekazu. Ale to nie wszystko – w odróżnieniu od mediów konwencjonalnych mierzalność i transparentność wyników kampanii na przykładowym Facebooku jest również na o wiele wyższym poziomie, co pozwoli firmie nie tylko na obiektywne i klarowne ocenianie skutków kampanii dla marki, ale także da możliwość wniesienie ew. poprawek albo nawet całkowitej zmiany idei i założeń kampanii bez poniesienia większych strat finansowych bądź czasowych.
Media społecznościowe naprawdę zdominowały świat i ludzi w nim żyjących, w sposób mniej lub bardziej subtelny zaczęły definiować ich upodobania i zainteresowania, wpłynęły także na podejmowanie decyzji zakupowych przez klienta. Dlatego nie należy lekceważyć mocy mediów społecznościowych w kontekście biznesowym oraz marketingowym.
Zapraszamy do kontaktu w sprawie kompleksowej obsługi firmy w Internecie:
Facebook
Sprawdź za darmo!
Odwiedź nasz sklep
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie