
Waży 25 ton, ma 11 metrów długości. To prawie potwór z Loch Ness! Ponieważ tworzy się II linia metra, ten "wóz" był potrzebny.
Włoska drezyna DEG400 zabierze do kabiny siedem osób oraz 8 ton ładunku. Będzie wykorzystywana przez służby techniczne do prowadzenia prac konserwacyjnych w tunelach. Przyda się więc w Warszawie, ponieważ powstaje właśnie II linia metra. Michał Olszewski, zastępca prezydenta Miasta Stołecznego wypowiedział się w tej sprawie:
Zamówiliśmy nowe wagony do obsługi pasażerskiej, a prace na budowie wschodniego i zachodniego odcinka II linii metra nie zwalniają. Metro to jednak nie tylko budowa tuneli i stacji – w ramach zamówień uzupełniamy też pojazdy taboru pomocniczego wykorzystywane do prowadzenia prac konserwacyjnych w tunelach.
W ramach kontraktu na rozbudowę II linii metra wykonawca ma za zadanie dostarczyć kilka pojazdów taboru pomocniczego. Chodzi m.in. o drezyny i platformy z wychylnymi skrzyniami, które właśnie zostały przyjęte do eksploatacji dozorowanej - obecnie sprawdzana jest zgodność pojazdu ze specyfikacją i jego parametry użytkowe. Celem procesu eksploatacji dozorowanej jest uzyskanie świadectwa dopuszczenia do ruchu.
Każdy pojazd kolejowy poruszający się po wydzielonej infrastrukturze kolejowej musi posiadać taki dokument. Świadectwo wydawane jest przez Urząd Transportu Kolejowego i musi je uzyskać pierwszy egzemplarz danego typu. - Tłumaczą urzędnicy.
Co więcej, dostarczone zostaną również dwa inne pojazdy - jeden z przeznaczeniem do ratownictwa technicznego z możliwością poruszania się po szynach, a także jeden wóz gaśniczy.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Zobacz także:
Zobacz także:
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie