
W dniu drugiego kwietnia w warszawskiej komunikacji miejskiej zostaną wprowadzone zmiany w korzystaniu z biletów kupowanych w aplikacjach mobilnych. Od tego dnia pasażerowie będą mogli kupić dowolną liczbę biletów i skasować je «ręcznie» (a nie automatycznie od razu po zakupie) w potrzebnym czasie.
Dziś bilet, który kupujemy za pośrednictwem aplikacji, jest od razu skasowany. Nie można więc kupić biletów w dowolnym momencie czy „na zapas” i użyć wtedy, kiedy są potrzebne. Od 2 kwietnia korzystanie z takich biletów będzie łatwiejsze – mówi Robert Soszyński, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.
Skasowanie biletu z aplikacji będzie polegało na zeskanowaniu kodu QR. W górnej części pojazdu, naprzeciwko drzwi wejściowych, będą umieszczone naklejki z kodem QR przypisanym do konkretnego pojazdu. W metrze kody będą umieszczone przed bramkami biletowymi oraz przy windach, czyli tam, gdzie przekraczamy strefę biletową — informuje Warszawski Transport Publiczny.
Kody będzie można swobodnie zeskanować, nawet z odległości 2-3 metrów. Tę czynność będzie trzeba wykonać od razu po wejściu do autobusu, pociągu lub tramwaju, a w przypadku przejazdu metrem – przed przekroczeniem linii bramek lub przed wejściem do windy.
Proces kontroli biletów odbędzie się bardzo prosto — wystarczy pokazać kontrolerowi skasowany bilet na urządzeniu mobilnym, a urządzenie kontrolerskie odczyta kod QR.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Zobacz także:
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie