
Tramwaje Warszawskie przyspieszają, a to dzięki nowemu systemowi. Ten rozpoznaje już nawet numery linii, która zbliża się do skrzyżowania.
Tramwaje Warszawskie przyspieszyły tak, że niektóre mogą dojechać na miejsce nawet dziesięć minut szybciej. To dzięki nowemu systemowi, który został przyjęty na 145 z 250 skrzyżowań w stolicy. Nazywany jest "zieloną falą".
Zielona fala wykrywa nadjeżdżające wagony i przełącza sygnalizację na danym skrzyżowaniu tak, że tramwaj nie musi czekać na zmianę świateł. System łączy ze sobą dane z czujników zamontowanych przy torach oraz korzysta z nadajników satelitarnych GPS.
Pierwsze trzy takie skrzyżowania uruchomiliśmy w wakacje. Nowością jest to, że system rozpoznaje teraz nawet numery linii, co w przypadku detektorów torowych nie jest możliwe. To z kolei sprawia, że system przełącza światła dla nadjeżdżających tramwajów z większą niż dotąd precyzją.
Jak to jest? Na przykład linia 17 z Tarchomina dociera teraz na Służewiec o dziesięć minut wcześniej, a 41 z Żerania Wschodniego - o dziewięć minut. Co więcej, za sprawą redukcji zużycia energii, priorytety dla tramwajów to także większa korzyść dla środowiska.
Gdzie pojawią się zielone fale do końca przyszłego roku?
W roku 2022 za to priorytetem dla tramwajów ma zostać objętych minimum 90 proc. skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Zobacz także:
Zobacz także:
Zobacz także:
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Super, ale priorytety dla tramwajów często spowalniają transport kołowy, co powoduje większe spalanie np. w autobusach...
Najgłupszy pomysł pod słońcem, wystarczy spojrzeć na zjazd/wjad z/na most Północny (Myśliborska), jakie tam są korki, tylko dlatego że tramwaje maja zieloną fale.. A potem stoją w korku, samochody, autobusy.. ale co tam.. ważne żeby tramwaj przejechał..