
Kolejarze budowy trasy kolejowej numer 8 z Radomia do Warszawy odnotowali poślizg w pracach, jednak spółka PKP PLK zapewniła, że inwestycja zrealizowana zostanie zgodnie z planowanym terminem.
Robotnicy nie zdołali uruchomić przejazdu z Czachówka do Warki w wyznaczonym terminie. Jak powiedział Karol Jakubowski ze spółki PKP PLK, zmiana harmonogramu o 2,5 miesiąca wynikła z zapewnienia większej przepustowości linii kolejowej; przez to wykonawca musiał dokonać zmian w harmonogramie.
Najpierw zakładano, że po nowym torze pociągi pojadą w lipcu 2019 roku. Tor uruchomiono w połowie października. Mobilizacja wykonawcy wskazuje dotrzymanie terminu otwarcia drugiego toru w połowie 2020 roku i zakończenie umowy w listopadzie 2020 roku.
Nieduże opóźnienie dotyczy także odcinka od Radomia do Warki. Wykonywane są tam bowiem dodatkowe prace, związane z umacnianiem nasypów oraz podłoża pod nowe tory. Pierwotnie zakładano, że zakończenie robót na jednym torze na odcinku Dobieszyn – Warka nastąpi w styczniu bieżącego roku, a uruchomienie połączeń w kwietniu po zakończeniu prac nad urządzeniami sterowania ruchem kolejowy. Po zmianie ruch na trasie Warka – Radom zostanie na jednym torze umożliwiony w połowie roku. Koniec wszystkich prac zaplanowane jest na połowę 2021 roku.
Fot. Unsplash/Daniel Abadia
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie