
Pozycja firmy się liczy nawet w Internecie. Tyle że w sieci chodzi o nasze miejsce w organicznych wynikach wyszukiwania w Google’u. Logika jest prosta – im wyżej, tym lepiej, wszak większość użytkowników (czytaj – potencjalnych klientów Twojej firmy) nie sięga dalej niż za pierwszą stronę wyników. Zatem warto być wśród pierwszych! Jak to osiągnąć? Najlepiej postawić na SEO (Serach Engine Optimalization), czyli optymalizację swojej strony internetowej pod kątem specyficznych wymagań Google’a, najpopularniejszej w Polsce wyszukiwarki internetowej. Na czym więc polega SEO? Jakie są wymagania? Jak zbudować pozycję i, co najważniejsze, nie stracić jej? Odpowiedzieliśmy na najważniejsze pytania za Ciebie!
Mam witrynę, po co mi w ogóle SEO?
Profesjonalne stosowanie narzędzi SEO nie tylko przyciągnie więcej potencjalnych klientów, przyczyni się także do wizualnej i technicznej poprawy jakości witryny Twojej firmy. Wszak właśnie w tym tkwi sedno dobrej optymalizacji. W skrócie SEO polega na dwóch kierunkach niezbędnych działań:
Oprócz tego, SEO przyczynia się do tzw. link buildingu, czyli pozyskiwanie dla witryny linków pochodzących z innych stron internetowych. W pozyskiwaniu tym jednak chodzi bardziej o jakość niż ilość odnośników, gdyż tylko witryny dobrej jakości przyczyniają się do polepszenia Twojej pozycji w wynikach wyszukiwania i na odwrót: wątpliwe witryny niezwiązane tematycznie ze stroną Twojej firmy tylko ją pogrążą. Warto też pamiętać, że tricki sprzed kilku lat mające na celu wywindować Twoją witrynę na górze (np. multum niewidocznych odbiorcom słów kluczowych poupychanych gdzieś na stronie czy kupowanie płatnych linków z wyspecjalizowanych stron) już od dawna nie działają. A zatem wdrażając rozwiązania SEO na swojej stronie uważaj na jakość, bo właśnie to się liczy!
SEO: sprawny kod, ciekawe treści, ciągła modyfikacja
Dobrze stosowane SEO to m.in. przystępne, wartościowe treści umieszczone na stronie, dzięki nim odbiorca nie tylko poszerza swoją wiedzę na temat produktu i branży, w której działa firma. Przykładowo, dobrze napisane artykuły eksperckie także zakorzenią w nim przekonanie, że ma do czynienia z firmą, która naprawdę „zna się na rzeczy”! Ważną kwestią jest także dobra architektura samej strony, czyli dobrze napisany kod, szybka responsywność i ładowanie witryny, liczy się także sprawna wersja mobilna, pozwalająca na wygodne przeglądanie strony na tabletach czy smartfonach. Właśnie te czynniki najbardziej wpływają na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwarki. I na nie masz największy wpływ, zatem w pierwszej kolejność połóż nacisk na ładną, sprawną i wartościową merytorycznie witrynę, która nie tylko dostarczy klientom podstawowe informacje i ew. cennik usług czy towarów, ale także sprawi, że zechcą na nią wracać i jeszcze polecą ją znajomym!
Jak w życiu. Dobra opinia jest na wagę złota!
Działania powołane zbudować Twoją pozycję poza samą stroną, czyli wartościowe linki i dobre wzmianki o firmie w mediach społecznościowych też są brane pod uwagę! Wbrew pozorom też masz wpływ na te aspekty pozycjonowania marki w Internecie. Oprócz dobrej (technicznie i merytorycznie) witryny warto zadbać o swoją obecność w social mediach (np. poprzez prowadzenie fanpage’a na Facebooku czy profilu na Instagramie). Kontaktu z klientami nigdy za wiele!
W SEO liczy się jakość i dbałość o szczegóły. Na szczęście Twoja firma nie musi sama brnąć przez ponad 200 specyficznych kryteriów wpływających na pozycję strony w wyszukiwarce. Masz od tego profesjonalny zewnętrzny dział marketingu!
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie