
Górczewska, na 700-metrowym odcinku (od Syreny do Młynarskiej) zwężona zostanie przez drogowców z trzech do dwóch pasów jezdni. Dyrektor ZDM Łukasz Puchalski zapewnił, że taka zmiana nie wpłynie negatywnie na warunki drogowe.
Na remontowanym odcinku Górczewskiej - od ulicy Syreny do Młynarskiej - utworzone zostaną nowe chodniki, ścieżki rowerowe, a także miejsca parkingowe oraz zieleń. Jak mówią drogowcy, dzięki temu ulica zyska "śródmiejski charakter". Prace przy przebudowie Górczewskiej skoordynowano z budową II linii metra.
Jak na czwartkowej konferencji prasowej opowiadał wiceprezydent m.st. Warszawy, Robert Soszyński, nowa Górczewska na konkretnym fragmencie zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów ruchu w każdą stronę. Jej przepustowość ma zostać zachowana -
Zawsze mamy zwolenników, którzy twierdzą, że ulica jest za wąska, i drugą partię, która twierdzi, że ulica jest za szeroka. Nie mam wątpliwości, że ta ulica przekona do siebie wszystkich.
Dyrektor ZDM Łukasz Puchalski zaznaczył, iż naturalnym przedłużeniem Górczewskiej w stronę centrum miasta jest ulica Leszno, mająca przekrój dwupasowy.
Trzeci pas na Górczewskiej nie poprawiał, ani nie pogarszał w żaden sposób płynności dla całego obszaru.
Według niego lokalizacje, które poważnie wpływają na płynność ruchu drogowego w tej okolicy to: Rondo Kercelak i skrzyżowanie Młynarskiej z Wolską. To tam Zarząd Dróg Miejskich zamierza kreować nowe przejścia naziemne.
Prace, które rozpoczęły się w wczoraj, obejmują również odcinek od Płockiej w kierunku zachodnim. Ten fragment miałby zostać dokończony jeszcze w 2019 roku. Następne trzy etapy remontu mają być realizowane w 2020 roku i zakończyć się do jego trzeciego kwartału - informuje TVN Warszawa. Dyrektor Biura Mobilności i Transportu - Michał Domaradzki mówił też o tym, że miasto pamięta o bezpieczeństwie.
Przebudowa sygnalizacji, wybudowanie nowych sygnalizacji, nowoczesne detekcje. Dbamy o to, aby piesi mogli bezpiecznie przekraczać oba pasy ruchu.
Na odcinku od Syreny do Młynarskiej postawione zostanie energooszczędne oświetlenie, drogowcy utworzą zieleń oraz granitowe krawężniki. Po północnej stronie wybudowana będzie droga rowerowa. Nowością mają być również antysmogowe chodniki z udogodnieniami dla osób niewidomych i niedowidzących, a osoby niepełnosprawne zyskają rampy najazdowe przy miejscach parkingowych raz pochylnie prowadzące do przystanków komunikacji miejskiej.
Fot. Google Maps
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie