
Jeździcie na rowerach? Niedługo wiosna, więc pewnie do tego wrócicie. Gdzie przydałoby się stworzyć nowe ścieżki rowerowe?
Co roku do Budżetu Obywatelskiego wpadają projekty, zarówno dzielnicowe i ogólnomiejskie, dotyczące infrastruktury rowerowej. Często chodzi o utworzenie lub naprawę dróg rowerowych. Tym razem nie jest inaczej. Do Budżetu Obywatelskiego 2023 wpadł pomysł pana Mikołaja Wasiewicza, traktujący o budowie i wytyczeniu kolejnych ścieżek rowerowych. W niektórych częściach miasta ścieżki te są też zaniedbane, dlatego przydałoby się nad nimi popracować.
Autor chciałby, aby Miasto Stołeczne Warszawa zrealizowało wspomniane założenia w poniższych lokalizacjach:
1) Budowa ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Żegańskiej i Al. Dzieci Polskich (odcinek od Ronda Braci Skurów do początku ścieżki rowerowej przy ul. Mchów, działka 83/3, obwód 31140 - ok. 2400 metrów). W miejscach, w których to możliwe zamiast budowy drogi, projekt zakłada wyznaczenie pasów rowerowych na jezdni, w celu optymalizacji kosztów.
2) Alternatywnie, jeżeli budowa ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Żegańskiej i Al. Dzieci Polskich okazałaby się niemożliwa do zrealizowania w ramach budżetu obywatelskiego, projekt zakłada budowę ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Trakt Lubelski (odcinek od ul. Lucerny do ul. Zwoleńskiej - ok. 2000 metrów).
3) W przypadku, gdyby budowa ścieżki rowerowej nie byłaby również możliwa wzdłuż ul. Trakt Lubelski, projekt przewiduje budowę / remont ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Mrówczej (odcinek od ul. Panny Wodnej do ul. Zwoleńskiej - ok. 2400 metrów).
4) Jeżeli wszystkie powyższe plany nie mogłyby zostać zrealizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego, projekt zakłada budowę ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Lucerny (odcinek od ul. Trakt Lubelski do ul. Mrówcza - ok. 1700 metrów).
5) Budowa ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Płockiej (odcinek od ul. Górczewskiej do ul. Obozowej - ok. 750 metrów). W miejscach, w których to możliwe zamiast budowy drogi, projekt zakłada wyznaczenie pasów rowerowych na jezdni, w celu optymalizacji kosztów.
2) Alternatywnie, jeżeli budowa ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Płockiej okazałaby się niemożliwa do zrealizowania w ramach budżetu obywatelskiego, projekt zakłada budowę ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż al. Solidarności (odcinek od ul. Młynarskiej do ul. Żelaznej - ok. 1100 metrów).
3) W przypadku, gdyby budowa ścieżki rowerowej nie byłaby również możliwa wzdłuż al. Solidarności, projekt przewiduje budowę drogi rowerowej lub ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Jana Kazimierza (odcinek od ul. Przyce do ul. J.K.Ordona - ok. 1500 metrów).
To jednak nie koniec...
Szacunkowy koszt realizacji projektu: 6 000 000,00 złotych. Sądzicie, że takie rozbudowy to trafne propozycje?
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Zobacz także:
Zobacz także:
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie