Reklama

Gdzie mogłyby powstać nowe drogi dla rowerów?

Jeździcie na rowerach? Niedługo wiosna, więc pewnie do tego wrócicie. Gdzie przydałoby się stworzyć nowe ścieżki rowerowe?

Co roku do Budżetu Obywatelskiego wpadają projekty, zarówno dzielnicowe i ogólnomiejskie, dotyczące infrastruktury rowerowej. Często chodzi o utworzenie lub naprawę dróg rowerowych. Tym razem nie jest inaczej. Do Budżetu Obywatelskiego 2023 wpadł pomysł pana Mikołaja Wasiewicza, traktujący o budowie i wytyczeniu kolejnych ścieżek rowerowych. W niektórych częściach miasta ścieżki te są też zaniedbane, dlatego przydałoby się nad nimi popracować.

Autor chciałby, aby Miasto Stołeczne Warszawa zrealizowało wspomniane założenia w poniższych lokalizacjach: 

1) Budowa ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Żegańskiej i Al. Dzieci Polskich (odcinek od Ronda Braci Skurów do początku ścieżki rowerowej przy ul. Mchów, działka 83/3, obwód 31140 - ok. 2400 metrów). W miejscach, w których to możliwe zamiast budowy drogi, projekt zakłada wyznaczenie pasów rowerowych na jezdni, w celu optymalizacji kosztów.

2) Alternatywnie, jeżeli budowa ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Żegańskiej i Al. Dzieci Polskich okazałaby się niemożliwa do zrealizowania w ramach budżetu obywatelskiego, projekt zakłada budowę ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Trakt Lubelski (odcinek od ul. Lucerny do ul. Zwoleńskiej - ok. 2000 metrów).

3) W przypadku, gdyby budowa ścieżki rowerowej nie byłaby również możliwa wzdłuż ul. Trakt Lubelski, projekt przewiduje budowę / remont ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Mrówczej (odcinek od ul. Panny Wodnej do ul. Zwoleńskiej - ok. 2400 metrów).

4) Jeżeli wszystkie powyższe plany nie mogłyby zostać zrealizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego, projekt zakłada budowę ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Lucerny (odcinek od ul. Trakt Lubelski do ul. Mrówcza - ok. 1700 metrów).

5) Budowa ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Płockiej (odcinek od ul. Górczewskiej do ul. Obozowej - ok. 750 metrów). W miejscach, w których to możliwe zamiast budowy drogi, projekt zakłada wyznaczenie pasów rowerowych na jezdni, w celu optymalizacji kosztów.

2) Alternatywnie, jeżeli budowa ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Płockiej okazałaby się niemożliwa do zrealizowania w ramach budżetu obywatelskiego, projekt zakłada budowę ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż al. Solidarności (odcinek od ul. Młynarskiej do ul. Żelaznej - ok. 1100 metrów).

3) W przypadku, gdyby budowa ścieżki rowerowej nie byłaby również możliwa wzdłuż al. Solidarności, projekt przewiduje budowę drogi rowerowej lub ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Jana Kazimierza (odcinek od ul. Przyce do ul. J.K.Ordona - ok. 1500 metrów).

To jednak nie koniec...

Szacunkowy koszt realizacji projektu: 6 000 000,00 złotych. Sądzicie, że takie rozbudowy to trafne propozycje? 

Masz newsa z Warszawy? Napisz do nas: [email protected]

CZYTAJ RÓWNIEŻ:

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do