
Jak przysłowiowe grzyby po deszczu na parkingach przy sklepach wyrastają parkomaty. Za brak pobranego biletu grożą dotkliwe kary. Często dochodzi do nadużyć ze strony operatorów systemów. UOKiK zajął się sprawą.
Groźby związane z postępowaniem windykacyjnym, utrudnianie składania odwołań – to najważniejsze kwestie podniesione przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów po analizie działań jednego z operatorów parkingowych.
Chodzi o firmę WEIP na którą poskarżyli się kierowcy, którzy chociaż mieli ważne bilety parkingowe zostali wezwani do uiszczenia dodatkowych opłat. Niektórzy z nich umieścili bilety w mało widocznym miejscu, innym – bilety po prostu spadły np. na siedzenia.
WEIP został zobowiązany przez UOKiK do zwrotu pieniędzy tym, którzy po 1 stycznia 2020 r naliczono kary pomimo ważnego biletu parkingowego.
Karę w wysokości 820 tys. zł prawdopodobnie będzie musiała zapłacić firma APCOA Parking Polska, ponieważ wobec niej również prowadzone było postępowanie i zapadła już decyzja (nie jest ona jeszcze prawomocna). Tutaj UOKiK zwrócił uwagę na utrudnienia związane ze składaniem reklamacji.
Z roku na rok kierowcy coraz częściej składają skargi na operatorów parkingów. W 2020 roku było ich 128, a w 2023 już 377. Kierowcy podkreślają, że nie są wystarczająco informowani o zasadach płacenia za postój.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie