
Na ostatnim, północno-wschodnim odcinku linii metra M2, został wylany beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. Teraz prace są wykonywane na najniższym poziomie tego podziemnego przystanku. Dokładnie stąd, na wiosnę, wystartują tarcze TBM Anna i Maria.
Stacja Bródno na wysokości komory torów odstawczych sięga aż 60 metrów szerokości. Takie wymiary powodują, że jest ona najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra. Konieczność poszerzenia konstrukcji wiązała się z na naziemną infrastrukturą. Bez względu na tak dużą kubaturę – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy wykonawca rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To jest istotny etap budowy, bo właśnie w tym momencie powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią, — informuje ZTM.
Tarcze będę przygotowane do pracy wiosną. Całkowita trasa do drążenia wyniesie 6 km.
Na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze również trwają bardzo zaawansowane prace. Z poziomu -2 jest wydobywana ziemia i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. Stanowi to ważną wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe, zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie