
Na Bródnie trwa budowa stacji drugiej linii metra.
Jak poinformował ratusz, każda ze stacji drugiej linii metra budowana jest metodą podstropową. Oznacza to, że najpierw tworzy się przyszły strop stacji, a później zbiera się spod niego ziemię. Tak właśnie powstają następne poziomy stacji aż do płyty dennej.
Na przystanku Bródno rozpoczęto czynności przy wybieraniu ziemi z poziomu -1. Korpus stacji musi być gotowy jako pierwszy, stąd rozpocznie się drążenie tuneli. Jednocześnie przygotowywana jest komora startowa dla tarcz TBM - powiadomił portal TVN Warszawa.
Na północno-wschodnim odcinku metra budowane są trzy stacje: C19 "Zacisze”, C20 "Kondratowicza" oraz C21 "Bródno". Między nimi stworzone zostaną ponad cztery kilometry tuneli. Za stacją Bródno wybudowana zostanie także hala z 11 torami, która służyć będzie do zawracania i postoju pociągów, jak i trzy wentylatornie. Wykonawca - konsorcjum firm Astaldi i Gulermak - na wykonanie projektu wartego 1 397 895 000 złotych ma 36 miesięcy.
Fot. UM Warszawa
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie