
Już jutro - 24 listopada - Black Friday. Z tej okazji Miejski Rzecznik Konsumentów przypomina, że tego dnia zachowujemy wszelkie prawa konsumenckie!
Na jutro (24 listopada) przypada w tym roku Black Friday (z ang. "Czarny Piątek"). Już kilka dni przed wiele galerii, sklepów i podobnych lokali wprowadza różne promocje, które mają na celu zachęcenie klientów i klientek do zakupów. Ważnym jest, by pamiętać, że tego dnia zachowujemy wszelkie prawa konsumenckie. Miejski Rzecznik Konsumentów - Małgorzata Rothert - przypomina, iż już od tego roku możemy sprawdzić czy cena została naprawdę obniżona i o ile dokładnie.
Przedsiębiorcy muszą teraz zgodnie z nią podawać najniższą cenę towarów lub usług z 30 dni przed obniżką. Taka informacja pokazuje konsumentom czy oferta Black Friday jest istotnie atrakcyjna.
Rzecznik podkreśla też, że gdy kupujemy towar po obniżonej cenie, wciąż dotyczą nas te same prawa, jak przy zakupie tej rzeczy przed obniżką. Natomiast kupując towar przez internet czyli na odległość mamy więc ustawowe prawo do jego zwrotu - w ciągu 14 dni od otrzymania. Co więcej, jeśli rzecz została kupiona w sklepie stacjonarnym, to zwrot towaru jest możliwy tylko za zgodą i na warunkach określonych przez sprzedawcę.
W razie pytań i wątpliwości zawsze można zwrócić się do Miejskiego Rzecznika Konsumentów za pośrednictwem adresu e-mail: [email protected] bądź nr telefonu: 19 115.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Zobacz także:
Zobacz także:
Zobacz także:
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie