
Miejskie Centrum Kontaktu - czynne cała dobę, 7 dni w tygodniu. Można zadać pytanie, zgłosić jakąkolwiek sprawę za którą odpowiada miasto i dopytać o nurtujące nas kwestie z życia stolicy. Centrum oferuje również bezpłatne usługi prawne, porady obywatelskie i wiele innych. W roku 2021 pobiliśmy kolejny rekord zgłoszeń na 19115.
Ze statystyk wynika, że mieszkańcy najczęściej kontaktują się z MCK w poniedziałki i wtorki między godz. 8 a 18. Zgłoszenia trafiają m.in. do Zarząd Dróg Miejskich, Zarząd Transportu Publicznego, Zarządu Zieleni Miasta Stołecznego Warszawy czy Biura Gospodarki Odpadami.
W ubiegłym roku Centrum MCK otrzymało ponad 250 tys. zgłoszeń. Najwięcej było ich w kwietniu (27.413), a najmniejsze zainteresowanie odnotowano w grudniu (15 501).
Co warto zauważyć, w 2021 w porównaniu do roku 2020, zmalało zainteresowanie sprawami związanymi z pandemią koronawirusa (marzec 2020 - 2 849, marzec 2021 - tylko 375).
W związku ze zmianą przepisów podatkowych, wzrosła liczba pytań dotyczących tego tematu z 7682 w roku 2020 do 68 650 w roku 2021. Oczywiście mnóstwo pytań dotyczyła nowych zasad płacenia za śmieci oraz zmianą zasad parkowania na Ochocie i Żoliborzu.
Mieszkańcy zgłaszają również problemy dotyczące odbioru śmieci i utrzymania czystości w mieście oraz spraw drogowych w szczególności dotyczących parkowania.
Najbardziej preferowaną formą kontaktu z Centrum jest rozmowa telefoniczna. W 2021 roku średni czas rozmowy to 3,5 minuty. Można również skorzystać z aplikacji mobilnej - Warszawa 19115, która najczęściej wykorzystywana jest do spraw wymagających reakcji służb miejskich (2021- 181 030 zgłoszeń).
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie