Reklama

Zmiany na moście Gdańskim. Pozbędą się drewnianych elementów torowiska

W swojej interpelacji, o bezpieczeństwo konstrukcji mostu Gdańskiego zapytał warszawski radny - Marcin Krawczak. Odpowiedzialni za dolną część mostu wyjaśniają, że aktualna struktura zgodna jest z obowiązującymi przepisami.

Co z drewnianymi elementami mostu?

W wątpliwość drewnianą nawierzchnię na moście Gdańskim poruszył radny z dzielnicy Śródmieście - Marcin Krawczak. W wystosowanej do ratusza interpelacji przywołuje np. pożar mostu Łazienkowskiego, który miał miejsce parę lat temu. Oto fragment wspomnianego już pisma, zacytowany przez portal Nasze Miasto:

W dolnej części Mostu Gdańskiego w poprzek torowiska tramwajowego ułożone są drewniane deski. Mając w pamięci pożar Mostu Łazienkowskiego sprzed kilku lat, zwracam się z pytaniem, czy to właściwe, aby nawierzchnia mostu była wyłożona drewnianymi deskami...

Jeżeli mowa o wymianie palnej nawierzchni to z odpowiedzi na apel radnego wynika, że temat w gabinetach Tramwajów Warszawskich od pewnego czasu jest już omawiany. Z informacji Zarządu Dróg Miejskich dowiadujemy się, że początkowo pod uwagę brane były elementy stalowe, których użycie okazało się niemożliwe. A to ze względu na to, że przekraczałyby dopuszczalne limity obciążeń. 

Tramwaje Warszawskie i ich plany...

Wyszło na jaw, iż Tramwaje Warszawskie przewidują kolejne podejście do remontu nawierzchni torowiska. Tym razem już z odpowiednim budżetem. Spółka zaznaczyła, iż dotychczasowa konstrukcja w żaden sposób nie koliduje z przepisami bezpieczeństwa. Mimo to może stanowić potencjalne zagrożenie pożarowe. W Zlecono już projekt modernizacji podłoża torów. Aktualnie trwają prace projektowe i zgodnie z umową powinny się zakończyć do 24.03.2020 roku. 

Do momentu wymiany struktury torowiska, Tramwaje Warszawskie nadzorują sytuację ruchową na moście Gdańskim przez system monitoringu wizyjnego, pozwalającego odpowiednio reagować w sytuacji zagrożenia, np. wystąpienia ogniska pożaru. Na moście jest zainstalowanych 5 kamer (3 obrotowe i 2 termowizyjne). Obraz z kamer jest transmitowany w czasie rzeczywistym do pracownika służby ochrony Tramwajów Warszawskich, który na bieżąco obserwuje obraz 

Fot. ztm.waw.pl

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do