Reklama

12 milionów na autopromocję? Fundusz Sprawiedliwości miał pomagać ofiarom

22/02/2021 12:15

Ministerstwo Sprawiedliwości już kilkakrotnie wydało miliony złotych na promocję Funduszu Sprawiedliwości. Kampania ma za zadanie informować ofiary przestępstw o możliwości korzystania z funduszu.

Według Najwyższej Izby Kontroli, Ministerstwo Sprawiedliwości przeznaczyło w 2019 roku 42 mln zł na promocję Funduszu Sprawiedliwości. W tym roku minister Zbigniew Ziobro zdecydował o wydaniu 12 mln na kampanię promocyjną. 

Jednocześnie organizacje wspierające ofiary przestępstw przez kilka dobrych lat, zostały odcięte od finansowania przez FS i nie mają wystarczających środków na pomoc pokrzywdzonym.

Nowa kampania będzie kontynuacją poprzednich. Składają się na nią: spoty w telewizji i radiu, kampanie w internecie, billboardy, reklamy, zatrudnianie influencerów i teksty sponsorowane. Dzięki temu więcej ofiar ma się dowiedzieć o funduszu.

Czy pieniądze wydane na promocję funduszu służą rzeczywiście ofiarom przemocy? 

Są jednak podejrzenia, że artykuły sponsorowane przez resort w ramach kampanii mogą być wykorzystywane do przekonania odbiorców mediów do opowiedzenia się po stronie rządzącej partii politycznej. 

Ogłoszenie o przetargu na „kompleksową obsługę medialną Funduszu Sprawiedliwości” pojawiło się w styczniu w systemie zamówień publicznych resortu. Ministerstwo chce wydać na nową, dwuletnią kampanię nawet 12 mln zł. 

Oferta przetargowa obejmuje:

  • opracowanie i przygotowanie strategii, koncepcji oraz kreacji materiałów kampanii o charakterze informacyjno-edukacyjnym lub społecznym;
  • przygotowanie oraz druk materiałów informacyjno-edukacyjnych i promocyjnych Funduszu Sprawiedliwości, produkcję materiałów graficznych i audiowizualnych do publikacji w mediach elektronicznych i tradycyjnych (stacje telewizyjne / radiowe / prasę / media elektroniczne/social media lub miejsce usytuowania i rodzaj nośników reklamowych citylight, indoor, outdoor, LCD i inne);
  • zakup mediów;
  • prowadzenie kanałów społecznościowych Funduszu Sprawiedliwości;
  • prowadzenie badań związanych z działalnością lub rozpoznawalnością Funduszu Sprawiedliwości.

Jak informuje portal OKO.press, niektóre artykuły sponsorowane przez Ministerstwo i Fundusz Sprawiedliwości pozostawiają dużo do życzenia i nie są związane z pomocą ofiarom przestępstw. Dla przykładu artykuły napisane w 2020, nie sprawiają wrażenia jedynie informowania ofiar przemocy o funduszu: artykuł, artykuł

CZYTAJ RÓWNIEŻ:

 

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do