
Ministerstwo Sprawiedliwości już kilkakrotnie wydało miliony złotych na promocję Funduszu Sprawiedliwości. Kampania ma za zadanie informować ofiary przestępstw o możliwości korzystania z funduszu.
Według Najwyższej Izby Kontroli, Ministerstwo Sprawiedliwości przeznaczyło w 2019 roku 42 mln zł na promocję Funduszu Sprawiedliwości. W tym roku minister Zbigniew Ziobro zdecydował o wydaniu 12 mln na kampanię promocyjną.
Jednocześnie organizacje wspierające ofiary przestępstw przez kilka dobrych lat, zostały odcięte od finansowania przez FS i nie mają wystarczających środków na pomoc pokrzywdzonym.
Nowa kampania będzie kontynuacją poprzednich. Składają się na nią: spoty w telewizji i radiu, kampanie w internecie, billboardy, reklamy, zatrudnianie influencerów i teksty sponsorowane. Dzięki temu więcej ofiar ma się dowiedzieć o funduszu.
Są jednak podejrzenia, że artykuły sponsorowane przez resort w ramach kampanii mogą być wykorzystywane do przekonania odbiorców mediów do opowiedzenia się po stronie rządzącej partii politycznej.
Ogłoszenie o przetargu na „kompleksową obsługę medialną Funduszu Sprawiedliwości” pojawiło się w styczniu w systemie zamówień publicznych resortu. Ministerstwo chce wydać na nową, dwuletnią kampanię nawet 12 mln zł.
Oferta przetargowa obejmuje:
Jak informuje portal OKO.press, niektóre artykuły sponsorowane przez Ministerstwo i Fundusz Sprawiedliwości pozostawiają dużo do życzenia i nie są związane z pomocą ofiarom przestępstw. Dla przykładu artykuły napisane w 2020, nie sprawiają wrażenia jedynie informowania ofiar przemocy o funduszu: artykuł, artykuł.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie