Reklama

Warszawska podstawówka w obliczu dylematu aborcyjnego

Warszawska podstawówka w obliczu dylematu aborcyjnego. Tak, to prawda. W kontrowersyjnej akcji brał udział...dziennik elektroniczny. Kto odpowie?

Warszawska podstawówka w obliczu dylematu aborcyjnego

Jedna z warszawskich szkół podstawowych została "ofiarą" kontrowersji. To zaniepokojeni mieszkańcy uczniów wspomnianej podstawówki poinformowali, że za pośrednictwem dziennika elektronicznego władze placówki rozsyłały zachętę do udziału w konkursie, organizowanym przez religijną organizację, stawiającą się za całkowitym zakazem przerywania ciąży. 

W interpelacji jednej z radnych stolicy pojawia się taki opis zdarzenia: 

W dokumencie [przyp. aut.] rozsyłano zachętę do udziału w konkursie, która promuje ideę przymuszania kobiet do rodzenia nawet ciężko uszkodzonych, skazanych na śmierć płodów, co Europejski Trybunał Praw Człowieka uznał za działanie tożsame z torturowaniem kobiet i łamanie praw człowieka. 

Nazwa konkursu to "Pomóż ocalić życie bezbronnemu". I chociaż na ten temat każdy może mieć inne zdanie, radna Agata Diduszko-Zyglewska z lewicowej strony politycznej ujmuje to w konkretny sposób: 

Konkurs nakłania małe dzieci do tworzenia prac plastycznych, ilustrujących fundamentalistyczne religijne i sprzeczne z nauką tezy, dot. fizjologii zarodka i płodu, przebiegu ciąży, podmiotowości kobiety. 

W związku z tym pojawia się pytanie: czy takie kwestie powinny być omawiane w podstawówce? Albo inaczej: czy szanowna radna powinna pisać na ten temat interpelacje? 

CZYTAJ RÓWNIEŻ: 

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do