Reklama

19115: 666 tys. zgłoszeń — o co najczęściej pytali warszawiacy w 2020? 

14/01/2021 12:11

Ponad 660 tys. zgłoszeń mieszkańców, specjalna podstrona koronawirus i nowe funkcje w aplikacji mobilnej - to najważniejsze fakty z działalności Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 w 2020 roku.
 
Zgłoszenia mieszkańców

W 2020 r. mieszkańcy kontaktowali się z Warszawa 19115 aż 666 058 razy (21 716 mniej zgłoszeń w porównaniu z 2019 r.), z czego 372 761 to zgłoszenia interwencyjne (mniej o 36 388 interwencji), a 215 893 zgłoszenia informacyjne (więcej o 14 168 w stosunku do 2019 r.). Interwencje w 2020 r. stanowiły 56 proc. wszystkich zgłoszeń (w 2019 r. 59,9 proc.), a zapytania informacyjne 32,4 proc. (w 2019 r. 29,3 proc).

Odpady, drogi i przekształcenia własnościowe

Zgłoszenia związane z odpadami w mieście stanowiły w ubiegłym roku prawie 48 proc. zgłoszeń interwencyjnych przyjmowanych za pośrednictwem Warszawa 19115. Warszawiacy zwracali często uwagę na sprawy związane z utrzymaniem czystości w mieście – organizację odbioru śmieci, przepełnione śmietniki, nielegalne wysypiska, zniszczenie koszy na śmieci lub ich brak. Dzięki czujności mieszkańców odpowiednie służby mogą szybciej usuwać nielegalne wysypiska, ale także kontrolować jakość pracy firm odbierających nieczystości.

Ważne dla warszawiaków były także problemy drogowe. W 2020 stanowiły ponad 30 proc.  zgłoszeń interwencyjnych. Dzięki zgłoszeniom mieszkańców, służby miejskie mogły szybciej reagować m.in. na zniszczenia nawierzchni dróg, popsute oświetlenie uliczne, niedziałającą sygnalizację świetlną lub źle zaparkowane pojazdy.

Ze względu na zmiany stanu prawnego dotyczącego przekształceń własnościowych mieszkańcy pytali o sprawy podatkowe. W maju i czerwcu ub.r. mieszkańcy zainteresowani byli dodatkowo sprawami związanymi z organizacją wyborów prezydenckich.

Organizacja życia miasta w pandemii

Ważnym obszarem zgłoszeń były sprawy związane ze stanem pandemii. Mieszkańcy pytali o kursowanie komunikacji miejskiej, korzystanie z karty miejskiej (możliwość zawieszenia), koszty parkowania, organizację edukacji, pomoc społeczną oraz szczegółowe regulacje związane z organizacją życia w mieście.

W 2020 r., częściej niż we wcześniejszym roku, mieszkańcy Warszawy zwracali uwagę na hałas, wybryki chuligańskie i zakłócanie ciszy nocnej. Również dokuczliwe prace budowlane oraz uciążliwe zapachy częściej były zgłaszane.

Zmieniły się także godziny, w których mieszkańcy kontaktowali się z Warszawa 19115. W stosunku do 2019 r. więcej zgłoszeń wpływało w godzinach popołudniowych oraz wieczornych.

Warszawskie dzielnice

Pod względem liczby zgłoszeń podobnie jak we wcześniejszych latach najwięcej zgłoszeń przyjęto z obszaru Mokotowa, Śródmieścia, Pragi-Południe i Woli, a najmniej z Wesołej i Rembertowa.

Sprawy dotyczące Śródmieścia najczęściej były zgłaszane przez aplikację mobilną. Za pośrednictwem telefonu, portalu i czatu najwięcej spraw wpływało z Mokotowa. Portal jest ulubionym kanałem kontaktu mieszkańców Ursynowa.



CZYTAJ RÓWNIEŻ:



Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do