Reklama

Autobusem w Warszawie szybciej niż samochodem?

28/02/2021 12:41

Miasto wprowadziło kolejne rozwiązanie z przyszłości w ramach promowania komunikacji miejski. Tym razem bonusa dostały warszawskie autobusy - priorytet w sygnalizacji świetlnej. Sygnalizacja rejestruje autobus i przełącza się na zielone światło, co usprawni przejazd i pomoże pokonać trasę punktualnie.

To kolejne rozwiązanie, które nadaje priorytet komunikacji miejskiej w Warszawie. Od dłuższego czasu rozwijamy system „zielonej fali” dla tramwajów, dzięki czemu na niektórych liniach pasażerowie będą mogli oszczędzić nawet 10 minut. Teraz przyszedł czas na wprowadzenie podobnego systemu dla autobusów, na czym ponownie zyskają mieszkańcy – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

Jakiś czas temu w stolicy została wprowadzona «Zielona fala dla tramwajów». Gdy pojazd zbliża się do skrzyżowania, system decyduje, w jaki sposób może pomóc pasażerom komunikacji miejskiej: dać wcześniej „zielone” światło albo wydłużyć trwające, aby tramwaj zdążył przejechać. 

Jednak przygotowanie priorytetów dla autobusów jest trudniejsze niż dla tramwajów. 

Autobusy, w przeciwieństwie do tramwajów, nie mają oddzielnej przestrzeni na drodze i poruszają się wraz z innymi uczestnikami ruchu. Nawet jeżeli wytyczony jest buspas, to i tak, poza kilkoma wyjątkami, sygnalizacja świetlna jest wspólna dla wszystkich pasów ruchu. A jest o co walczyć – jeśli autobus przejedzie przez skrzyżowanie o jeden cykl wcześniej niż bez priorytetu, można zyskać nawet dwie minuty na czasie przejazdu — informuje Urząd m.st. Warszawy.

Priorytet dla autobusów w niektórych miejscach Warszawy działają w reżymie testowym już od stycznia. Na ulicy Puławskiej dla skrzyżowań z al. Lotników i ul. Niedźwiedzią oraz na Wale Miedzeszyńskim – przy Przewodowej i Ogórkowej. 

Aktualnie, system priorytetowy zaczął regulować ruch na pięciu skrzyżowaniach ulicy Radzymińskiej - z Gorzykowską, Trocką, gen. T. Rozwadowskiego, Jórskiego i Tarnogórską. 

Tak jak na dwóch pierwszych odcinkach ulic z autobusowym priorytetem, także tu algorytm będzie uwzględniał nie tylko ruch autobusów ulicą Radzymińską, ale także ulicami poprzecznymi. Na każdym z tych skrzyżowań autobusy WTP skręcają lub wjeżdżają na ulicę Radzymińską. Dużo zyskają więc również pasażerowie autobusów, jadący ulicą Trocką od stacji metra czy mieszkańcy Zacisza. Ponadto cykle pozostałych sygnalizacji na ulicy Radzymińskiej zostały dostosowane do odcinka, na którym działa priorytet — czytamy w komunikacie. 

CZYTAJ RÓWNIEŻ:




Fot. ZTM

 

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Artur - niezalogowany 2021-02-28 14:30:30

    Może kiedyś będzie szybciej, jak nas razie to autem jest szybciej i taniej i wygodniej. A jakby tak pomyśleć o zielonej fali dla samochodów? Znam miejsca w Warszawie gdzie mam zielone przy prędkości 80-90 i tak tamtędy jadę jeśli mogę. Z tego 2 odcinki i to po kilka kilometrów świeżo po remoncie sygnalizacji. :(

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Tomek - niezalogowany 2021-02-28 14:49:00

    Komunikacją miejską z Bródna na Młynów musiał byłm jechać około 70-80 minut autem bez korków 20 min jak są kroki około 40-50. Wybór jest prosty

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do