Reklama

Bramki na A2 zostaną zlikwidowane.

Rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Jan Krynicki poinformował o tym, że w środę podjęte zostaną działania w związku z usuwaniem nieużywanych bramek do poboru opłat na autostradzie A2 w rejonie Pruszkowa.

Praca:

Wczoraj  (poniedziałek, 11 marca 2019 roku) wykonawca rozpoczął przygotowania, natomiast oficjalne prace mają mieć miejsce w środę (13 marca 2019 roku). Najpierw będzie się likwidowało po trzy wysepki (patrząc od wewnątrz), remont przeprowadzany będzie na specjalnie wydzielonym terenie. Przewiduje się małe utrudnienia.

Wykonawca na zakończenie remontu ma czas do najbliższego czerwca; póki co nietknięte zostaną zewnętrzne wysepki. Generalnie planuje się, że od pierwszego lipca mieszkańcy Warszawy i okolic będą mogli bezkolizyjnie poruszać się dwoma pasami we wszystkich kierunkach.

NIE dla przetargu?

Jak zakomunikował portal TVN Warszawa, metalowe słupy i betonowe przeszkody stoją od siedmiu lat, powodując korki. Wykonawcą będzie Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno-Drogowych z Grójca. Okazało się również, że trzeci przetarg wcale nie został ogłoszony. Małgorzata Tarnowska z mazowieckiego oddziału GDDKiA twierdzi bowiem, że istniały uzasadnione obawy o to, iż przetarg nie skończy się konkretnym rozstrzygnięciem:

- Istniało duże prawdopodobieństwo, że przetarg nie zakończy się rozstrzygnięciem i wyłonieniem wykonawcy (poprzednie dwa postępowania zostały unieważnione z uwagi na kilkukrotnie wyższe oferty od kosztorysu inwestorskiego). Prace będą wykonywane na podstawie umowy, jaką Oddział w Warszawie ma zawartą na kompleksowe utrzymanie dróg.

Dodatkowy pas!

Według stacji TVN Warszawa, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi podpisała także umowę z wykonawcą analizy technicznej. Wykonawca w ciągu 19 miesięcy przygotuje analizę techniczną z elementami koncepcji na budowę trzeciego pasa ruchu na autostradzie A2 na 46-kilometrowym łódzkim odcinku trasy. Dobudowa będzie realizowana po wewnętrznych stronach obu jezdni istniejącej autostrady A2, z wykorzystaniem istniejącego szerokiego pasa dzielącego (pasa rozdziału), posiadającego rezerwę pod takie właśnie poszerzenie. Prace przygotowawcze mają potrwać do 2021 roku; ich koszt szacuje się na blisko 7 mln. zł.

Fot. wikipedia.pl

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do