
Warszawscy radni będą zajmować się projektem uchwały krajobrazowej, która będzie określała, gdzie i jak można umieszczać reklamy w przestrzeni publicznej.
W projekcie zawarto regulację tych zagadnień, które są dopuszczone zakresem ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Chodzi m.in. o tablice reklamowe i urządzenia reklamowe - w tym szyldy, obiektów małej architektury oraz ogrodzenia różnego rodzaju. Projekt przewiduje np. umieszczanie szyldów wyłącznie w strefie parteru budynków (z nielicznymi wyjątkami), a samych nośników - tylko wzdłuż wybranych ciągów komunikacyjnych - informuje portal TVN Warszawa.
Ograniczona będzie za to możliwość sytuowania wyświetlaczy i ekranów reklamowych. Nośniki na budynkach i budowlach będą umieszczane jedyne w wyjątkowych sytuacjach. Uporządkowane mają być i usytuowane na terenach publicznych obiekty typu: ławki, słupki czy nawet kosze na śmieci. Zapisy określają także dopuszczalną wysokość ogrodzenia i wskazują materiały, z jakich powinny być wykonane.
W razie przyjęcia dokumentu, następnym krokiem ma być jego dokładna weryfikacja pod kątem formalnym, a to przez wojewodę mazowieckiego. Na końcu natomiast będzie publikacja w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego. Uchwała ma wejść w życie 90 dni od ogłoszenia.
Przepisy uwzględniają okres przejściowy, który będzie zależał od rodzaju nośnika reklamy. Jeżeli chodzi o szyldy - okres na dostosowania się do nowych regulacji wyniesie trzy lata od wejścia w życie uchwały, w przypadku innych tablic reklamowych i urządzeń reklamowych - dwa lata. Tymczasem przy obiektach małej architektury - aż pięć lat.
Fot. pixabay.com
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie