
Jeśli jesteś mieszkańcem warszawskiego Bemowa, przebywasz w izolacji, nie możesz zrobić zakupów, zrealizować recepty, a Twój komputer nie działa – zgłoś się do Dyżurnego Punktu Pomocy lub Pogotowia Komputerowego Wojskowej Akademii Technicznej.
Ruszyły dwie akcje zorganizowane przez podchorążych WAT. Celem studenckich inicjatyw jest niesienie pomocy osobom potrzebującym w czasie pandemii.
Dyżurny Punkt Pomocy WAT
wystarczy zadzwonić pod numer tel. 261 837 805
Dyżurny Punkt Pomocy WAT (DPP) – to linia telefoniczna obsługiwana przez podchorążych Wojskowej Akademii Technicznej. Została stworzona z myślą o pomaganiu mieszkańcom Bemowa w celu przeciwdziałania zagrożeniom spowodowanym przez pandemię koronawirusa. Pomoc studentów obejmuje robienie i dostarczanie zakupów, umawianie wizyt lekarskich, czy odbiór i realizację recept. Mieszkańcy dzielnicy mogą liczyć też na wsparcie zdalne w nauce dzieci – uczniów szkoły podstawowej i średniej. Studenci pomagają również przy opiece nad zwierzętami (w wyprowadzaniu na spacer, czy w wizytach w przychodniach weterynaryjnych).
Inicjatorem akcji są podchorążowie 3 Batalionu Szkolnego Wojskowej Akademii Technicznej. Ale do jej realizacji zgłaszają się także studenci z innych batalionów – aktualnie swoją gotowość niesienia pomocy zadeklarowało prawie 200 podchorążych.
„Ogromnie cieszy fakt, że tak wielu studentów naszej uczelni jest gotowych nieść pomoc w tym trudnym czasie pandemii. To wyraz ich solidaryzmu i empatii. I kolejny dowód na to, że żołnierze WAT są zawsze gotowi walczyć i bronić, nie tylko na polu walki militarnej, ale także w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego” – komentuje kpt. mgr inż. Łukasz Patrejko, zastępca dowódcy 3 Batalionu Szkolnego WAT.
Podchorążowie udzielają pomocy niemal natychmiast i całkowicie bezpłatnie. Wystarczy zadzwonić pod numer tel. 261 837 805. Dyżurny Punkt Pomocy WAT czynny jest przez całą dobę 7 dni w tygodniu.
Pogotowie Komputerowe
W ramach Pogotowia Komputerowego, podchorążowie 1 Batalionu Szkolnego WAT oferują swoją pomoc w naprawach sprzętu komputerowego. Dotyczy ona diagnostyki sprzętu, czyszczenia komputera, instalacji oprogramowania, wymiany dysku, czy konserwacji układu chłodzenia.
„Obowiązujące obostrzenia zmusiły nas do jeszcze większego zaprzyjaźnienia się z komputerem. I nie mam tu na myśli tylko uczniów i studentów, którzy rozpoczęli nauczanie w trybie zdalnym, bądź hybrydowym. Również seniorzy zostali zmuszeni do załatwiania codziennych spraw przy użyciu komputera i Internetu, choć sposób ich działania nie jest dla nich zawsze zrozumiały. Pojawia się wiele problemów, np. ze zbyt wolnym komputerem, czy też starym oprogramowaniem, które nie chce współpracować. I tu podchorążowie przychodzą z pomocą. Oferują wsparcie techniczne każdemu, kto ich odwiedzi. Wykonają podstawowe naprawy, aby usprawnić działanie komputera. Wszystkie te usługi odbywają się od ręki w towarzystwie właściciela sprzętu” – wyjaśnia ppor. Kinga Reda z 1 Batalionu Szkolnego WAT.
Pogotowie Komputerowe zlokalizowane jest w Klubie Wojskowej Akademii Technicznej (sala 124) przy ul. gen. Sylwestra Kaliskiego 25A. Działa 4 dni w tygodniu (szczegóły dostępne są na załączonym plakacie). Jeśli dostarczenie sprzętu jest niemożliwe, a usterka niezbyt poważna, studenci udzielają porady telefonicznie. Wystarczy zadzwonić pod numer tel. 261 837 041.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie