Reklama

Dyżurny Punkt Pomocy i Pogotowie Komputerowe – ruszyły akcje podchorążych WAT

Jeśli jesteś mieszkańcem warszawskiego Bemowa, przebywasz w izolacji, nie możesz zrobić zakupów, zrealizować recepty, a Twój komputer nie działa – zgłoś się do Dyżurnego Punktu Pomocy lub Pogotowia Komputerowego Wojskowej Akademii Technicznej.

Ruszyły dwie akcje zorganizowane przez podchorążych WAT. Celem studenckich inicjatyw jest niesienie pomocy osobom potrzebującym w czasie pandemii. 

Dyżurny Punkt Pomocy WAT
wystarczy zadzwonić pod numer tel. 261 837 805

Dyżurny Punkt Pomocy WAT (DPP) – to linia telefoniczna obsługiwana przez podchorążych Wojskowej Akademii Technicznej. Została stworzona z myślą o pomaganiu mieszkańcom Bemowa w celu przeciwdziałania zagrożeniom spowodowanym przez pandemię koronawirusa. Pomoc studentów obejmuje robienie i dostarczanie zakupów, umawianie wizyt lekarskich, czy odbiór i realizację recept. Mieszkańcy dzielnicy mogą liczyć też na wsparcie zdalne w nauce dzieci – uczniów szkoły podstawowej i średniej. Studenci pomagają również przy opiece nad zwierzętami (w wyprowadzaniu na spacer, czy w wizytach w przychodniach weterynaryjnych).

Inicjatorem akcji są podchorążowie 3 Batalionu Szkolnego Wojskowej Akademii Technicznej. Ale do jej realizacji zgłaszają się także studenci z innych batalionów – aktualnie swoją gotowość niesienia pomocy zadeklarowało prawie 200 podchorążych.

„Ogromnie cieszy fakt, że tak wielu studentów naszej uczelni jest gotowych nieść pomoc w tym trudnym czasie pandemii. To wyraz ich solidaryzmu i empatii. I kolejny dowód na to, że żołnierze WAT są zawsze gotowi walczyć i bronić, nie tylko na polu walki militarnej, ale także w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego” – komentuje  kpt. mgr inż. Łukasz Patrejko, zastępca dowódcy 3 Batalionu Szkolnego WAT.

Podchorążowie udzielają pomocy niemal natychmiast i całkowicie bezpłatnie. Wystarczy zadzwonić pod numer tel. 261 837 805. Dyżurny Punkt Pomocy WAT czynny jest przez całą dobę 7 dni w tygodniu.

Pogotowie Komputerowe

W ramach Pogotowia Komputerowego, podchorążowie 1 Batalionu Szkolnego WAT oferują swoją pomoc w naprawach sprzętu komputerowego. Dotyczy ona diagnostyki sprzętu, czyszczenia komputera, instalacji oprogramowania, wymiany dysku, czy konserwacji układu chłodzenia.

„Obowiązujące obostrzenia zmusiły nas do jeszcze większego zaprzyjaźnienia się z komputerem. I nie mam tu na myśli tylko uczniów i studentów, którzy rozpoczęli nauczanie w trybie zdalnym, bądź hybrydowym. Również seniorzy zostali zmuszeni do załatwiania codziennych spraw przy użyciu komputera i Internetu, choć sposób ich działania nie jest dla nich zawsze zrozumiały. Pojawia się wiele problemów, np. ze zbyt wolnym komputerem, czy też starym oprogramowaniem, które nie chce współpracować. I tu podchorążowie przychodzą z pomocą. Oferują wsparcie techniczne każdemu, kto ich odwiedzi. Wykonają podstawowe naprawy, aby usprawnić działanie komputera. Wszystkie te usługi odbywają się od ręki w towarzystwie właściciela sprzętu” – wyjaśnia ppor. Kinga Reda z 1 Batalionu Szkolnego WAT.

Pogotowie Komputerowe zlokalizowane jest w Klubie Wojskowej Akademii Technicznej (sala 124) przy ul. gen. Sylwestra Kaliskiego 25A. Działa 4 dni w tygodniu (szczegóły dostępne są na załączonym plakacie). Jeśli dostarczenie sprzętu jest niemożliwe, a usterka niezbyt poważna, studenci udzielają porady telefonicznie. Wystarczy zadzwonić pod numer tel. 261 837 041.

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do