
3 września rozpoczyna się remont układu torowego oraz budowa nowej sieci trakcyjnej linii kolejowej na trasie Warszawa – Włochy - Grodzisk Mazowiecki. Prace są zakrojone na ogromną skalę. Powstanie 15 rozjazdów, zostanie przebudowanych siedem mostów i wiaduktów. Prace obejmą modernizację dziewięciu peronów na sześciu stacjach oraz przystankach, budowę dwóch nowych, pięciu przejść podziemnych, budowę tunelu drogowego w Pruszkowie. Powstanie system informacji dla podróżnych. Kolej wybuduje też nowy przystanek w Parzniewie.
Po oddaniu do użytku zmodernizowanego torowiska i towarzyszącej struktury kolejowej pociągi będą mogły jeździć z prędkości do 120 km/h (dotychczas 90 km/h). Zwiększy się także przepustowość linii, dzięki czemu będzie można puścić więcej składów pociągów, co jest istotne zwłaszcza w godzinach szczytu. Obecnie w ciągu w godziny kursuje ich 50. Inwestycja rozpocznie się od rozebrania przejść podziemnych, następnie demontażu peronów, a w dalszej kolejności zdjęte zostaną stare tory i zdemontowana sieć trakcyjna. Prace montażowe nowych elementów zaczną się na przełomie roku.
Przez 12 miesięcy 250 tys. pasażerów korzystających z linii Grodziskiej czekają więc ogromne utrudnienia w dotarciu do Warszawy. Wybrano jednak wariant całkowitego zamknięcia torów, by móc maksymalnie skrócić prace do 12 miesięcy. Wersja z działającym jednym torem na trasie Warszawa – Pruszków i zamkniętymi torami między Pruszkowem i Grodziskiem wydłużyłyby remont do 33 miesięcy.
Inwestycja jest częściowo finansowana z funduszy europejskich, będzie kosztowała 285 milionów złotych.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie