
Miejski Rzecznik Konsumentów podsumował 2020 rok. Ile razy interweniowano u przedsiębiorców? Ile wysłano pozwów sądowych i zawiadomień?
Miejski Rzecznik Konsumentów opisał, co działo się w zeszłym roku w Warszawie. Należy jednak przypomnieć, że konsumenci zgłaszają się do rzecznika konsumentów z przeróżnymi tematami – poczynając od codziennych zakupów, poprzez korzystanie z usług telekomunikacyjnych, turystycznych, edukacyjnych, rekreacyjnych, finansowych, po życiowe decyzje – zakup mieszkania, zaciągnięcie kredytu hipotecznego, i tak dalej.
Trwająca od marca ub.r. pandemia koronawirusa wpłynęła na liczbę porad udzielonych konsumentom. Wynikało to z ograniczeń w bezpośredniej obsłudze interesantów, ale za to warszawiacy korzystali częściej z porad telefonicznych czy e-mailowych. Ostatecznie w 2020 r. udzielono konsumentom ok. 12,5 tys. porad.
W sprawach wymagających interwencji Miejskiego Rzecznika Konsumentów - najczęściej gdy sklep czy usługodawca negatywnie rozpatrzył reklamacje - konsumenci kierowali wnioski o interwencję. W 2020 r. rozpatrzono ponad 3 tys. takich spraw (w 2019 r. – 2,5 tys.).
Znacznie częściej Miejski Rzecznik Konsumentów występował z powództwem sądowym w obronie konsumentów. W 2020 r. takich spraw było 29 wobec 8 rok wcześniej. Bilans zakończonych spraw sądowych z udziałem rzecznika jest pozytywny.
Zawiadamiano również Prezesa UOKiK o podejrzeniu stosowania przez przedsiębiorców praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów, a prokuraturę o podejrzeniu stosowania czynów niedozwolonych na szkodę konsumentów.
Fot. Zdjęcie poglądowe - Urząd Dzielnicy Mokotów
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Zobacz także:
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie