Reklama

Mniej barier architektonicznych w Warszawie

Program stołecznego Biura Infrastruktury zakłada usunięcie barier architektonicznych w całej Warszawie. W ciągu kilku ostatnich lat udało się wyrównać chodniki, obniżyć krawężniki czy zamontować ostrzegawcze żółte pasy w ponad tysiącu miejsc. W bieżącym roku bariery architektoniczne mają zniknąć z ponad pięćdziesięciu.

Usuwanie barier architektonicznych ułatwia poruszanie się każdemu, choć szczególnie osobom z niepełnosprawnościami, a także rodzicom z dziećmi w wózkach. Pomysł usuwania ze stołecznych ulic barier architektonicznych narodził się 9 lat temu, dzięki współpracy twórców Warszawskiej Mapy Barier, Biura Infrastruktury oraz zarządców dróg. Od tamtej pory co roku realizowanych jest tym zakresie kilkadziesiąt projektów. Koszt ich realizacji waha się od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych.

W tym roku zmiany w 50 miejscach

Dzielnice na bieżąco zgłaszają propozycje barier do usunięcia. Po weryfikacji zgłoszeń do realizacji wybrano 51 projektów, których łączna wartość wynosi ponad 500 tys. zł. Najwięcej pieniędzy zostanie przeznaczonych na zmiany w Śródmieściu gdzie m.in. przebudowane zostaną przejścia dla pieszych u zbiegu ulic: Długiej i Barokowej, Przechodniej i Ptasiej. Obniżone będą też krawężniki i nawierzchnie obok miejsc parkingowych, np. na ul. Emilii Plater, Hożej i Polnej.

W ośmiu lokalizacjach krawężniki będą też obniżone na Mokotowie. Tu też pojawią się płyty ostrzegawcze.

Mniejsze prace, za łączną kwotę 50 tys. zł, wykonane będą w dzielnicy Włochy. Uzupełnione zostaną płyty ostrzegawcze na ulicach i w rejonie skrzyżowań – łącznie w 15 lokalizacjach.

Największa inwestycja

W 2023 roku największą inwestycją niwelującą miejskie bariery architektoniczne będzie przebudowa placu Na Rozdrożu. Tutaj zbudowane będą windy do przystanków autobusowych na Trasie Łazienkowskiej oraz remont schodów i samych przystanków. Windy ułatwią poruszanie się w mieście osób starszych, z niepełnosprawnościami czy opiekunów z dziećmi – dla nich aktualnie to miejsce jest zupełnie niedostępne. Ponadto, perony będą poszerzone, wyposażone w więcej miejsc do siedzenia oraz wyższy, profilowany krawężnik, który ułatwi wsiadanie do autobusu.

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do