Reklama

Nie było ataku hakerskiego na kolej. Firma Alstom przyznaje się do błędu

17/03/2022 12:09

Od 4 nad ranem trwa wielkie zamieszanie na kolei z powodu usterek urządzeń sterowania ruchem w 19 punktach na terenie kraju. Wszystko wskazywało na atak hakerski, tymczasem firma Alstom odpowiedzialna za systemy kontroli ruchu, przyznała się do błędu.

Niemal wszystkie pociągi w Polsce mają dzisiaj opóźnienia, niektóre sięgające nawet kilku godzin, część składów w ogóle nie wyjechała. Powód: usterki urządzeń sterowania w 19 lokalnych centrach sterowania odpowiedzialnych za prowadzenie ruchu kolejowego na 820 kilometrach linii w kraju. Wszystkie urządzenia były od jednej firmy - spółki Alstom.

Atak hakerski na kolej?

PKP od kilku godzin "staje na głowie", by sytuacja wróciła do normy, zastrzegając jednak, że potrwa to długo. Podczas konferencji Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK unikał odpowiedzi o możliwy atak hakerski na kolej, bo to od razu wydawało się przyczyną tak wielkich problemów (pierwszy raz w historii doszło do awarii na taką skalę). Niedawno okazało się, że paraliż dotknął też pociągów w innych krajach.

"Podobne zdarzenia do czwartkowej awarii elektronicznych systemów sterowania ruchem kolejowym w Polsce, dostarczanych przez Alstom/Bombardier, miały miejsce nocą na terenie Indii, Singapuru i prawdopodobnie Pakistanu" - poinformował minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Jednak błąd. Są przeprosiny 

Spółka Alstom przyznała się do błędu w komunikacie przesłanym portalowi rynek-kolejowy.pl

"Alstom jest świadomy błędu w formatowaniu czasu, który ma obecnie wpływ na dostępność sieci kolejowej, a co za tym idzie na transport kolejowy w Polsce. Bezpieczeństwo pasażerów nie jest zagrożone. Wdrożyliśmy plan przywrócenia dostępności urządzeń sterowania ruchem kolejowym, aby zminimalizować zakłócenia spowodowane usterką w systemach sterowania ex-Bombardier. Współpracujemy z naszym klientem, aby zminimalizować skutki zaistniałej sytuacji. Alstom dokłada wszelkich starań, aby zapewnić najwyższą niezawodność usług, jakość i standardy bezpieczeństwa. Przepraszamy za wszelkie niedogodności, jakie ten problem spowodował dla operatorów i pasażerów. Alstom potwierdza, że nie było żadnego cyberataku ani problemu bezpieczeństwa związanego z błędem formatowania czasu, który wystąpił 17 marca 2022 r. Błędy w formatowaniu czasu są znanym zjawiskiem."

 

Źródło: Rynek Kolejowy

Foto: Luka&Maro

 

 

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do